كردستان؛ گنجینه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی
کد خبر: 4065594
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

كردستان؛ گنجینه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی

کاردار اول سفارت سوئیس گفت: استان کردستان گنجینه‌ای ارزشمند از ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی، فرصت‌ها و توانمندی‌ها در ابعاد مختلف است.

کاردار اول سفارت سوئیس

به‌گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، کیم زیست لر، کاردار اول سفارت سوئیس دیروز، ۳۰ خرداد‌ماه در جریان بازدید از کاخ‌موزه خسروآباد، موزه باستان‌شناسی و موزه مردم‌شناسی خانه کُرد سنندج و در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: این استان یکی از مناطق زیبای گردشگری کشور ایران است که اماکن تاریخی و طبیعی فراوان و باارزشی دارد.

وی با اشاره به اینکه این استان با وجود ظرفیت‌های متنوع طبیعی و آثار باستانی فراوان، تمام مشخصه‌های جذب گردشگر خارجی را دارد، افزود: استان کردستان در عرصه صنایع‌دستی قابلیت خاصی دارد که به نسبت داشته‌هایش توانایی برندسازی صنایع‌دستی در جهان را دارد.

معاون سفارت سوئیس با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان بیان کرد: استان کردستان گنجینه‌ای ارزشمند از ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی، فرصت‌ها و توانمندی‌ها در ابعاد مختلف است.

وی با اعلام آمادگی برای همكاری و انتقال تجربیات صنعت گردشگری کشور خود با ایران، بیان کرد: گردشگری یکی از بهترین مسیرها برای افزایش شناخت مردم کشورها از یکدیگر است و کردستان و استان‌های مختلف کشور ایران می‌توانند جذابیت‌های گردشگری، تاریخی، فرهنگی و هنری خود را به جهانیان معرفی کنند.

یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در ادامه با بیان اینكه توانمندی‌های بالقوه‌ای در غرب کشور و به‌ویژه کردستان وجود دارد، گفت: تلاش‌ها به سمتی است که توانمندی‌های بالقوه این استان به بالفعل و از منطقه عبور گردشگر به مقصد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

وی افزود: موقعیت ممتاز این استان و قرار گرفتن آن در نقطه مرزی کشور تأثیر بسیار مهمی در معرفی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی کردستان به گردشگران داخلی و خارجی دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، با اشاره به ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان در مردادماه سال گذشته به‌عنوان بیست‌و‌ششمین میراث‌ جهانی ایران، بیان کرد: هورامان از جمله مباحث و افتخارات بخش میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور بود که با همکاری دولت و مردم ثبت جهانی شد. این منطقه دربردارنده قدمت تاریخی با پیشینه کهن و ارزش‌های منحصر‌به‌فرد طبیعی و فرهنگی بسیاری است.

وی با بیان اینکه صنایع‌دستی کردستان در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده و قابل عرضه است، گفت: صنایع‌دستی کردستان با جذابیت و زیبایی خاص از دیرباز زبانزد خاص‌و‌عام بوده و توانسته است به‌عنوان یكی از تولیدات مهم هنرمندان این منطقه در توسعه صنعت توریسم و مبادلات فرهنگی نقش به‌سزایی ایفا كند.

گویلیان، افزود: انتخاب مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش، فرصت مناسبی برای رشد و بالندگی این هنر و معرفی هنرمندان این عرصه به جهانیان ایجاد کرده است.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با همکاری دوجانبه بتوان این منطقه را به مقصدی برای ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف گردشگری تبدیل کرد.

انتهای پیام
captcha