ضرورت عمومی‌سازی حفظ قرآن در جامعه اسلامی
کد خبر: 4065952
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

ضرورت عمومی‌سازی حفظ قرآن در جامعه اسلامی

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر ضرورت عمومی‌سازی حفظ قرآن در جامعه اسلامی، گفت: این امر نیازمند برنامه‌ریزی  و تعیین اهداف آموزشی موردنیاز جامعه است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام صابر پروین، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، امروز، اول تیرماه، در جلسه هم‌اندیشی قرآنیان استان با موضوع «ترویج و توسعه حفظ قرآن کریم در بین نسل جوان»، اظهار کرد: قاریان و حافظان قرآن نزد پیامبر اسلام(ص) و امیر مؤمنان(ع) جایگاهی والایی داشتند و مورد احترام و تشویق مادی و معنوی آن بزرگان قرار می‌گرفتند.

وی تصریح کرد: اهتمام به قرآن و حفظ آن در صدر اسلام چنان بود که فراگرفتن سوره‌ای از قرآن مهریه زن مسلمان قرار می‌گرفت و امروز بحمدالله این رویه در بین مسلمانان جهان رواج پیدا کرده است.

پروین با تأکید بر اهمیت حفظ قرآن کریم در سال‌های اخیر و تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بر عمومی‌سازی حفظ قرآن، عنوان کرد: محوریت «تربیت 10 میلیون حافظ قرآن » در اهداف آموزش عمومی قرآن که مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور است و جدایی آموزش عمومی قرآن از آموزش‌های تخصصی در این سند، ضرورت توجه بیش‌تر و عمیق‌تر به این موضوع را اثبات می‌کند؛ از این رو بهتر است در تعریف حفظ قرآن، به این نکته نیز پرداخته شود.

وی در پایان یادآور شد: تعیین اهداف آموزش حفظ قرآن که بر اساس نیازسنجی انجام می‌گیرد، اولین گام در برنامه‌ریزی است. نیازسنجی فرایندی است که وضعیت موجود را با توجه به شاخصه‌های وضعیت مطلوب موردبررسی قرار داده و ضرورت‌های تربیتی آن را مشخص می‌کند. این نیازها بر اساس مطالعه و شناخت مخاطب، نظرات علمی و دیدگاه‌های کارشناسان و شرایط موجود تعیین و بر اساس آن اهداف قصد شده یک برنامه تعیین می‌شود.

انتهای پیام
captcha