اخلاص، آگاهی و هوشمندی؛ لازمه کار مبلغان دینی
کد خبر: 4066076
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷

اخلاص، آگاهی و هوشمندی؛ لازمه کار مبلغان دینی

نماینده ولی فقیه در استان کردستان سه ویژگی را لازمه امر تبلیغ دانست و گفت: اخلاص، آگاهی و هوشمندی لازمه کار مبلغان دینی است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، یکم تیرماه در همایش «تجلیل از فعالان عرصه دین» سه ویژگی را لازمه امر تبلیغ دانست و اظهار کرد: اخلاص، آگاهی و هوشمندی لازمه کار مبلغان دینی است.

وی با اشاره به اینکه یک مبلغ باید اجر و مزد خود را از خدا طلب کند، افزود: مبلغان ادامه دهنده راه پیامبر هستند و پیامبر برای تبلیغ دین هیچگاه دنبال لوح تقدیر، تشویق و جوایز نبود اما بیشترین سختی‌ها را در این راه متحمل می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت نفوذ کلام مبلغان بیان کرد: مبلغ با مطالعه زیاد و مجهز شدن به علم روز باید پرهیز از تکرار را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی افزود: فیلم «بدون دخترم هرگز» یکی از فیلم‌های ساخته شده آمریکا برعلیه کشورمان در اوایل انقلاب بود و و امروز بعد از گذشته بیش از چهل سال از انقلاب فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته می‌شود که این نشان از این امر دارد که آمریکا هر سال یک حرکتی علیه انقلاب اسلامی انجام داده است اما ما در داخل در مقابل این توطئه‌ها چه اقداماتی انجام داده‌ایم.

حجت‌الاسلام پورذهبی آگاهی داشتن و هوشیار کردن مردم از توطئه‌های دشمنان را لازمه کار مبلغ دانست و گفت: اطلاع و آگاهی دینی و شرعی مبلغان دینی باید روز به روز افزایش یابد.

وی هوشمندی در تبلیغ را بسیار با اهمیت دانست و افزود: رمز و رموز مبلغ و سخنران در هوشمندی و مجهز شدن به علم روز است مبلغان باید بدانند که برای اثرگذاری بیشتر باید الفاظ را تغییر داد، کلمات را جابجا کرد تا بتونیم معنای واقعی دین را برای جوانان تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: مبلغ و سخنران باید بسته به فضای سخنرانی مطالب را آماده کند و هوشمندی لازم را برای آمادگی در مجلس سخنرانی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha