حفظ امانت مردم؛ مهم‌ترین اصل مدیریت در نظام اسلامی
کد خبر: 4066230
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶

حفظ امانت مردم؛ مهم‌ترین اصل مدیریت در نظام اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در شواری اداری استان بیان کرد: رعایت عدالت، جلوگیری از هدررفت بیت‌المال و تلاش برای حل مشکلات جامعه، موجب رضای خداوند و مردم است.

حفظ امانت مردم مهم‌ترین اصل مدیریت در نظام اسلامی

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان، نماینده ولی‌فقیه در گیلان روز گذشته، دوم تیرماه در نشست شورای اداری استان که در استانداری گیلان برگزار شد، واگذاری امانت به اهل آن را اصلی مهم در واگذاری مسئولیت‌ها دانست و گفت: حفظ امانت مردم، از اموال تا اسرار، عمل به تکالیف شرعی و استفاده درست از داشته‌ها، نشانه مسئولیت‌پذیری انسان است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به گذرا بودن زمان مدیریت و مسئولیت، افزود: باید از این زمان به بهترین شکل استفاده کرد و به‌رغم داشتن گرایش‌ها و سلیقه‌های گوناگون سیاسی، با وفاق و همگرایی برای حل مشکلات مردم و جامعه گام‌های موثری برداشت.

وی خاطرنشان کرد: رعایت عدالت، جلوگیری از هدر رفت بیت‌المال و تلاش برای حل مشکلات جامعه، مهم‌ترین راه‌های رسیدن به رضای خداوند و رضایتمندی مردم است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این نشست، ساماندهی زباله و پسماند را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استان دانست و گفت: اجرای درست طرح تفکیک زباله از مبدا، به عنوان راهکاری اساسی برای حل مشکل زباله باید در دستور کار فرمانداران و شهرداران قرار گیرد.

وی ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت، مدیریت بهینه آب در بخش کشاورزی، استفاده بهینه از سواحل و نظارت بر اجرای درست طرح‌های سالم‌سازی دریا، بازرسی و نظارت بر بازار، برقراری محیطی امن برای سرمایه‌گذاری در استان، کمک به شرکت‌های دانش بنیان و مدیریت استفاده بهینه از انرژی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی را از دیگر برنامه‌های مهم استان عنوان کرد.

وی در ادامه با تاکید بر آغاز حرکت قطار توسعه استان، گفت: در مسیر حرکت این قطار ، همدلی و وفاق، استفاده از نیرو‌های جهادی و تلاش شبانه‌روزی مهم‌ترین راهکار‌های بهره‌مندی بهینه از ظرفیت‌های بسیار گیلان و رسیدن به مقصد درست محسوب می‌شود.

سیدکاظم دلخوش، رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی هم با تاکید بر حفظ و افزایش تعامل مدیران اجرایی و نمایندگان برای حل بهینه مشکلات مردم و جامعه به‌ویژه در بخش معیشت، تشکیل کارگروه‌های مشترک اجرایی و تقنینی را برای پیشبرد برنامه‌های کلان استان، راهکاری مناسب و کاربردی دانست.

دلخوش با اشاره به ظرفیت‌های مناسب و بالقوه استان در حوزه‌ها و عرصه‌های گوناگون، افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تکیه بر منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به اجرای درست برنامه‌های دولت، برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان و رسیدن به مقاصد و اهداف برنامه‌ریزی شده گام بردارند.

همچنین علی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری، از نمایندگان مردم رشت و خمام، خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت و ابراهیم نجفی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی هم نظرات و راهکار‌های خود را در مورد حل مشکلات و رسیدگی به دغدغه‌های گوناگون حوزه‌های انتخابی خود و برنامه‌های کلان استان بیان کردند.

انتهای پیام
captcha