تبدیل پتروشیمی به تهدیدی برای خراسان شمالی
کد خبر: 4066286
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷

تبدیل پتروشیمی به تهدیدی برای خراسان شمالی

امام جمعه موقت شهرستان بجنورد گفت: در حال حاضر پتروشیمی برای خراسان شمالی تبدیل به تهدید شده است.

حجت الاسلام رضا براتی زاده، امام جمعه موقت بجنوردبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی زاده، امام جمعه موقت بجنورد، سوم تیرماه، در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته بجنورد که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت دولت به خراسان شمالی اعتبارات بسیاری برای استان در نظر گرفته شد.

وی افزود: وزیر راه نیز در پایان گزارش‌های خود در شورای اداری استان اعتبارات در نظر گرفته شده در حوزه راه را اعلام کرد که ضرورت دارد تا مسئولان استانی برای اختصاص آن‌ها پیگیری جدی داشته باشند.

شهرستان بجنورد گفت: اعتبارات در نظر گرفته شده برای محور بجنورد جنگل گلستان باید به صورت ویژه پیگیری شود.

وی بیان کرد: شخصاً بازدیدهایی را از جاده‌های استان داشته‌ام و به عنوان شهروندان این استان شرمنده خانواده‌هایی هستیم که عزیزانشان برای زیارت از این جاده‌های استان عبور کرده و دچار سانحه شدند. 

حجت‌الاسلام براتی زاده همچنین تاکید کرد: مطالبه دوم ما توسعه پتروشیمی است که ۲۵ سال از فعالیت آن می‌گذرد اما فاز دوم آن هنوز راه اندازی نشده است. 

وی تصریح کرد: سهامداران پتروشیمی سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان سود و منفعت از این استان می‌برند اما تاکنون به مطالبه مردم این استان که توسعه پتروشیمی هست عمل نکرده‌اند. 

امام جمعه موقت بجنورد همچنین افزود: موضوع استفاده پتروشیمی از آب شور و کشاورزی نیز یکی دیگر از موضوعات مهم است که به دستور ریاست جمهوری باید پیگیری شود تا هرچه سریعتر با پساب جایگزین شود. 

وی ادامه داد: پتروشیمی اکنون یک تهدید برای استان است که باید مدیریت شود.

انتهای پیام
captcha