خوشنویسی قرآنی؛ ظرفیت کمتر دیده شده در استان بوشهر
کد خبر: 4066512
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
عضو کاتبان مرکز چاپ و نشر قرآن ایران بیان کرد:

خوشنویسی قرآنی؛ ظرفیت کمتر دیده شده در استان بوشهر

عضو کاتبان مرکز چاپ و نشر قرآن ایران و یکی از راه یافتگان به جشنواره ثلث نویسان جهان اسلام گفت: در کنار رشته‌های قرآنی از جمله تلاوت، تفسیر و حفظ، خوشنویسی قرآنی یکی از جلوه‌های زیبا و متفاوت این استان است که در جایگاه خود کمتر دیده شده است.

به هنر خط قرآنی در استان بوشهر بیشتر پرداخته شودبه گزارش ایکنا از بوشهر، نشست صمیمی هنرمندان استان بوشهر با احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر، 4 تیرماه با حضور امید پارسایی‌فر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر و محمدحسین زندویان، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر در محل استانداری بوشهر برگزار شد.

در این نشست، نماینده هنرمندان استان بوشهر در عرصه‌های مختلف هنری از جمله حوزه‌های نمایشی، موسیقی و خوشنویسی به‌ویژه کتابت قرآن به بیان دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند و رفع برخی معضلات اساسی جامعه هنری را از استاندار بوشهر مطالبه کردند.

عبدالرحیم شاه‌حسینی، عضو کاتبان مرکز چاپ و نشر قرآن ایران و یکی از راه‌یافتگان به جشنواره ثلث‌نویسان جهان اسلام با حضور در این نشست ضمن اشاره به استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران در سال 1400، گفت: در جامعه هنری استان بوشهر و در کنار دیگر حوزه‌های هنری، خوشنویسی قرآنی کمتر دیده و به آن پرداخته شده است.

وی ادامه داد: در کنار رشته‌های قرآنی از جمله تلاوت، تفسیر و حفظ، خوشنویسی قرآنی یکی از جلوه‌های زیبا و متفاوت این استان است که باید در جایگاه خود بیشتر به آن پرداخته شود.

شاه‌حسینی ضمن بیان پیشنهاداتی در راستای پررنگ‌تر شدن خوشنویسی قرآنی استان، تصریح کرد: خوشنویسی قرآنی استان باید در قالب پوسترهایی از هنرمندان بومی تهیه و در سطح کشور به خصوص در جشنواره قرآنی بوشهر به نمایش گذاشته شود تا هم موجب ترغیب، تشویق و قدردانی از هنرمندان این عرصه شود و هم این هنر زیبای استان که ظرفیت بسیار خوبی محسوب می‌شود، به نمایش گذاشته شود.

استاندار بوشهر نیز پس از شنیدن دغدغه هنرمندان و ابراز همدردی با جامعه هنری استان، گفت: درخواست و مطالبه هنرمندان به دو بخش، در بخش اول مشکلات معیشتی و رفاهی از جمله صندوق هنرمندان و بیمه ایشان و در بخش دوم مشکلات هنری از جمله عرصه فعال جهت دیده شدن هنر این هنرمندان بود که همه این مطالبه به‌جا و قابل بررسی است لذا در اسرع وقت به حل این مشکلات و معضلات با تمام توان و اختیارات رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سه مجتمع هنری در سطح استان اضافه کرد: این سه مجتمع در استان بوشهر به ویژه در شهرستان دشتستان به بهره برداری خواهد رسید.

در پایان این مراسم از برخی آثار هنرمندان بوشهری رونمایی شد. 

 
خبرنگار: آتنا جعفری 
انتهای پیام
captcha