کارگروه‌های مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان توسط نخبگان اردبیلی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4066531
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷

کارگروه‌های مرتبط با اقتصاد دانش‌بنیان توسط نخبگان اردبیلی راه‌اندازی می‌شود

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل گفت: نقش استان‌ها در اقتصاد دانش‌بنیان اهمیت قابل توجهی دارد که شامل تکاپوی مسئولین استان‌ها برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌های دانش‌بنیان و تشکیل کارگروه‌های مرتبط با این مبحث از جانب نخبگان هستیم.

نشست نخبگان علمی بسیج اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، فاضل احدی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل، چهارم تیرماه، در نشست نخبگان علمی بسیج استان اظهار کرد: رشد اقتصادی براساس نظریه‌های جدید دانش بخش اصلی و کلیدی نظام اقتصادی محسوب می‌شود و با توجه به اینکه اقتصاد دنیا اکنون بر اقتصادی دانش‌بنیان متکی است، چاره‌ای جز ایجاد تحولات اساسی در راستای دانش ‌بنیان‌شدن اقتصاد استان نیست.

وی با بیان اینکه نامگذاری امسال با توجه به حوزه دانش‌بنیان، یکی از رویدادهای خاص در سالیان اخیر است که پیش از این سابقه نداشته است، افزود: اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از راهکارهای اصلی به منظور برون رفت از اقتصاد نفتی و حرکت به سمت اقتصاد غیرنفتی از دیرباز مطرح بوده است، اما به ندرت مورد توجه قرار گرفته است.

احدی تصریح کرد: با توجه به این واقعیت که شرکت‌های دارای گواهی و حوزه‌های فعالیت آنها بسته به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های محل فعالیتشان قضاوت می‌شوند، نقش استان‌ها در اقتصاد دانش‌بنیان اهمیت قابل توجهی دارد که پس از اعلام نام سال، به سرعت شامل تکاپوی مسئولین استان‌ها برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌های دانش‌بنیان و تشکیل کارگروه‌های مرتبط با این مبحث از جانب نخبگان هستیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان اردبیل گفت: اگر بخواهیم نگاهی منصفانه به کارنامه اقتصادی کشور در سال‌های گذشته بیندازیم باید دید که چقدر در زمینه تولید آن هم از نوع دانش‌بنیان موفق عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه جهش در تولید ارزش‌افزوده ایجاد می‌کند، عنوان کرد: جهش در تولید عزت و اقتدار ملی ایجاد می‌کند، خودکفایی و استقلال را بالا می‌برد و توانمندی اقتصادی افزایش قدرت چانه‌زنی در سطح بین‌الملل را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام
captcha