اجرای طرح ملی حفظ قرآن ویژه دانشگاهیان در گیلان
کد خبر: 4066591
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

اجرای طرح ملی حفظ قرآن ویژه دانشگاهیان در گیلان

دبیر قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانشگاهیان، از همه دانشجویان، اساتید، کارمندان دانشگاه و خانواده‌های آنان برای شرکت در این طرح ملی دعوت کرد.

محمدمهدی معتمدی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شرق گیلان

حجت‌الاسلام محمدمهدی معتمدی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شرق گیلان در گفت‌و‌گو با ایکنا از گیلان با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانشگاهیان، اظهار کرد: این طرح قرآنی، از ماه مبارک رمضان سال‌جاری آغاز شده و همه دانشجویان، اساتید، کارمندان و خانواده‌های دانشگاهیان می‌توانند در این طرح ملی شرکت کنند.

دبیر قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان، نهضت ملی حفظ قرآن کریم را لبیک به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم دانست و بیان کرد: این طرح نیز در همین راستا آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند با بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم در این مسیر گام بردارند.

معتمدی با بیان اینکه این طرح در همه رده‌های سنی اجرا می‌شود، تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در هفته ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به‌صورت مجازی در کلاس‌های آموزشی حاضر شده و با بهره‌گیری از نکات اساتید، به حفظ قرآن می‌پردازند. برپایی این دوره‌ها به‌صورت رایگان بوده و جوایز نفیسی نیز برای دوره‌های حفظ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌ها را می‌توان بنا به تمایل قرآن‌آموزان، به‌صورت مجازی، حضوری و یا ترکیبی از این دو برگزار کرد، تصریح کرد: کسانی که موفق به حفظ ۱۰، ۲۰ یا ۳۰ جزء قرآن کریم شوند، می‌توانند در آزمون‌های حفظ قرآن سازمان اوقاف و یا سازمان دارالقرآن که دارای امتیازات ارزنده‌ای برای حفاظ است، شرکت‌ و از این امتیازات استفاده کنند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شرق گیلان انس با قرآن کریم را از ثمرات این طرح دانست و گفت: انس با قرآن کریم و حفظ آیات نورانی آن از خواسته‌های دانشگاهیان بوده که با همت نهاد مقام معظم رهبری دانشگاه، بر آن جامه عمل پوشانده می‌شود و ان‌شالله علاقه‌مندان ضمن حفظ آیات کلام وحی، از مزایای مادی و معنوی این طرح نیز بهره‌مند خواهند شد.

دبیر قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان گیلان با دعوت از همه دانشگاهیان و خانواده‌های آنان به شرکت در این طرح، ابراز کرد: پس از ثبت‌ اطلاعات شرکت‌کنندگان، با آن‌ها تماس گرفته می‌شود و زمان کلاس، استاد مربوطه و لینک کلاس اعلام می‌شود.

وی افزود: متقاضیان برای شرکت در این دوره، می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سامانه ۳۰۰۰۸۸۶، لینک ثبت‌نام را دریافت کنند و یا به سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به نشانی www.nahad.ir مراجعه کنند.

اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانشگاهیان در گیلان

انتهای پیام
captcha