علما و روحانیون از ابزار روز برای مقابله با دشمنان غافل نشوند
کد خبر: 4066634
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

علما و روحانیون از ابزار روز برای مقابله با دشمنان غافل نشوند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: استفاده از ابزار روز برای بهره گیری در مقابل تهدیدات شیاطین و در برابر شبهات دینی و اعتقادی یکی از مسائل مهمی است که باید مد نظر علما روحانیون و گروه‌های جهادی و تبلیغی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی، استاد حوزه و دانشگاه، در همایش «نقش تبلیغ در جهاد تبیین» که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و هفته تبلیغ و اطلاع رسانی دینی با حضور 400 نفر از علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعت خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: جنگ امروز، جنگ شناختی و ادراکی است و برای فائق آمدن بر دشمنان باید روحانیون و کسانی که دغدغه دین و مذهب دارند با نسبت به تبین شبهات دینی و اعتقادی وارد میدان شوند.

وی اضافه کرد: شیاطین انس و جن از هر ابزاری برای تغییر مسیر هدایت انسان‌ها استفاده می‌کنند و اگر رهبران حق و کسانی که هدایت انسان‌ها را به عهده دارند بدانند که چه کار می‌کنند شیاطین نمی‌تواند به انسان‌ها چیره شوند و دغدغه‌ای نیست.

وی تاکید کرد: مبلغان دینی به عنوان مسئولان هدایت انسان‌ها و ابلاغ احکام و کلام پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) باید بتوانند در تقابل حق و باطل نقشه راه را به بهترین نحو تحلیل کنند و برنامه ریزی داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین عالی تصریح کرد: وظیفه مبلغان دینی و هر مومنی این است که علم با برکت کسب کند و با غیرت دینی در برابر نقشه‌های شوم شیاطین انس و جن، مردانه بایستد و تصمیمات درست بگیرد.

وی تأکید کرد: جنگ امروز، جنگ شناختی و ادراکی است و از این نقطه دشمنان ما در حال ضربه زدن به اعتقادات ما به ویژه جوانان هستند و باید به صورت جهادی همه افرادی که دغدغه دین، مذهب و شریعت دارند، نسبت به تبیین مسائل و شبهات ورود کند ؛ که مقام معظم رهبری آن را «جهاد تبیین» نامیدند.

حجت الاسلام و المسلمین عالی در پایان اظهار کرد: استفاده از ابزار روز برای بهره گیری در مقابل تهدیدات شیاطین و در برابر شبهات دینی و اعتقادی یکی از مسائل مهمی است که باید مد نظر علما روحانیون و گروه‌های جهادی و تبلیغی باشد. 

 

 

انتهای پیام
captcha