نشست وزرای جهانگردی سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: 4066775
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴

نشست وزرای جهانگردی سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود

یازدهمین نشست وزرای جهانگردی سازمان همکاری اسلامی با هدف بررسی راه‌های توسعه گردشگری پس از دوران کرونا در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

نشست وزرای جهانگردی سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود // امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از زاویه، جمهوری آذربایجان از 27 تا 29 ژوئن 2022 (6 تا 8 تیر) در باکو میزبان یازدهمین نشست وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی (OIC) با موضوع نقش جوامع محلی در توسعه گردشگری خواهد بود.

این نشست بر پیشبرد نقشه راه توسعه گردشگری اسلامی در کشورهای عضو OIC، در پی کاهش درآمدهای گردشگری بین‌المللی که عمدتاً ناشی از محدودیت‌های سفر و سایر اقدامات گسترده برای مهار شیوع ویروس کووید 19 است، تمرکز خواهد کرد.

برآوردها نشان می‌دهد که در مقایسه با سال 2019، کشورهای OIC در مجموع، 73 درصد کمتر از گردشگران بین‌المللی میزبانی کرده‌اند و در سال 2020، با افت 64 درصدی ورود گردشگران روبرو بود‌ه‌اند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس، گزارش دبیرکل این سازمان را در مورد اجرای چارچوب OIC در زمینه گردشگری بررسی می‌کنند؛ جشن سالانه شهر گردشگری OIC را ارزیابی می‌کنند و برنامه‌هایی را برای تسهیل جشن‌های مشترک در رویدادهای سالانه و همچنین شهر گردشگری برتر OIC برای سال‌های 2023 و 2024 پیشنهاد می‌کنند.  

وزرای گردشگری OIC همچنین پیشرفت برخی پروژه‌های گردشگری توسط برخی کشورها و مؤسسات عضو را بررسی خواهند کرد؛ توسعه سازماندهی نمایشگاه‌های گردشگری OIC را ارزیابی می‌کنند و در مورد چالش‌های پیش روی OIC در سازماندهی موفق نمایشگاه‌های مختلف گردشگری  و استراتژی مشترک برای سازماندهی موفق این نمایشگاه‌ها بحث خواهند کرد.  

انتهای پیام
captcha