مسئولان بن مایه اخلاقی، معرفتی و علمی را در خود ارتقاء دهند
کد خبر: 4067077
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

مسئولان بن مایه اخلاقی، معرفتی و علمی را در خود ارتقاء دهند

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: مسئولان باید تکبر، تنگ نظری و حسادت را از خود دور کنند و بن مایه اخلاقی، معرفتی و علمی را در خود ارتقاء دهند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان  در نشست ائمه جمعه که با محوریت «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکا» امروز، ششم تیرماه در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی برگزار شد، به روایتی از امام رضا(ع) اشاره و اظهار کرد: براساس این روایت خداوند بندگان را برای کارهایی بر می‌گزیند که در این راستا مدیران و مسئولان باید ویژگی‌های خاصی را در وجود خود نهادینه کنند.

وی شرح صدر را اولین ویژگی برای برگزیده شدن در یک مسئولیت دانست و افزود: اگر کسی در موقعیتی قرار گرفت باید با شرح صدر به امور خود بپردازد و اجازه ندهد که قرار گرفتن در این موقعیت وی را به لغزش بیندازد و از این موقعیت خود سوء استفاده نکند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه گاهی نبود همین سعه صدر و تحمل در برابر مشکلات منجر به فساد خواهد شد، بیان کرد: کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیت می‌پذیرد نباید به دنبال فساد و رانت خواری باشد و همین نکته در دفتر نماینده ولی فقیه و مرکز بزرگ اسلامی جاری است.

وی افزود: دومین ویژگی برای پذیرفتن مسئولیت این است که خداوند در قلب این فرد چشمه‌های علم و حکمت جاری می‌کند لذا فرد باید تکبر، تنگ نظری و حسادت را از خود دور کند و بن مایه اخلاقی، معرفتی و علمی را در خود ارتقاء دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی الهام کردن علم را سومین ویژگی فرد دانست و ادامه داد: یک سخنران باید به مخاطب مطلبی القاء کند و بر معلومات آنان بیفزاید لذا باید به اطلاعات روز و ارتقای علمی مجهز باشد و از سخنرانی‌های تکراری دوری کند.

وی یادآور شد: امیدواریم تمام مبلغان دینی و امامان جمعه و جماعت و رحانیون را به اهداف و مقاصد عالیه نائل کند و به ما توفیق دهد تا خدمتگزار تلاش‌های روحانیون و علما باشیم.

انتهای پیام
captcha