حمایت سازمان سینمایی کشور از تولیدات استان‌ها
کد خبر: 4067718
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۴

حمایت سازمان سینمایی کشور از تولیدات استان‌ها

رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور ببان کرد: از تولیدات فیلم کوتاه‌، مستند و تولید اثر در سینماهای هنر و تجربه، سوژه پردازی خاص، برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی و ... در استان‌ها حمایت می‌کنیم.

محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور

به گزارش ایکنا از کرمان محمد خزاعی ، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری کشور، امروز، ۹ تیر ماه در نشست با استاندار کرمان با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات افتصادی و سیاسی، دولت اهتمام جدی برای تحقق عدالت فرهنگی دارد، گفت: به همت وزارت فرهنگ شورای عالی سینما احیا شده است.

وی با اشاره حضور اعضای سازمان سینمایی در استان‌ها به ویژه استان‌های محروم، گفت: پیش از این به این امر توجه نمی‌شد اما ما به دنبال این هستیم که با برنامه‌ریزی بتوانیم مشکلات استان‌ها را حل کنیم زیرا بررسی مشکلات زیرساخت‌های فرهنگی مهم است.

خزاعی با اشاره به وضعیت سینماهای کشور بیان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ سینما در کشور فعال هستند که با توجه به جمعیت کشور باید بالغ بر ۳ هزار سینما وجود داشته باشد. درخواست اصلی مردم ایجاد سینماهای مدرن است. در شهرستان‌ها استعدادهای خوبی وجود دارد که اگر امکانات داشته باشند برای ورود به عرصه حرفه‌ای به فکر مهاجرت به پایتخت نیستند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر فراهم آوردن زیرساخت‌های فرهنگی، افزود: به سینمای جوان تکلیف کردیم شرایط تولید پنج فیلم اولی را در استان‌ها فراهم کند. استان کرمان در زیر ساخت‌های فرهنگی مشکلات جدی دارد و مطالبه عمومی است که بتوانند فضای فرهنگی مناسبی ایجاد شود.

خزاعی ادامه داد: یکی از خواسته‌های مهم استان‌ها تجهیز دفاتر سینما جوان در استان است، همچنین در جنوب کرمان دفتر سینما جوان وجود ندارد و زیرساخت راه‌اندازی سینماجوان در شهرستان جیرفت باید فراهم شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فیلم کوتاه‌، مستند و... را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در این راستا اعتباری حدود ۳۸۰ میلیون تومان برای حمایت از این تولیدات در نظر گرفته شده است. همچنین برای تولید اثر در سینماهای هنر و تجربه، سوژه پردازی خاص تولیدات، برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی و ... در استان‌ها اعلام حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به مشکلات سالن‌های سینماهای شهر کرمان، افزود: سالن جدید سینما در استان نیست به همین دلیل مخاطبان سینما کاهش یافته است. در شهرستان‌های کرمان نیز زیرساخت‌های مناسبی وجود ندارد و باید تقویت شود و در این ارتباط مهمترین مشکلات در شهرستان بم است که سینمای فعالی وجود ندارد.

خزاعی با بیان اینکه تا حد توان امکاناتی را دراختیار سینماها و مجمتع‌ها قرار خواهیم داد، افزود: تربیت نیروی انسانی، فراهم کردن زیرساخت‌ها و تولیدات سینمایی از مواردی است که در استان‌ها به دنبال پیگیری آن‌ها هستیم.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این جلسه بیان کرد: کرمان در حوزه سینما بسیار عقب افتاده است و در بسیاری از شهرستان‌ها مثل فهرج و رودبار در این زمینه امکاناتی وجود ندارد که تلاش داریم با اعتبارات سفر رئیس جمهور زیرساخت‌های خوبی در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: در بعضی از شهرهای استان مانند بردسیر و زرند شرکت‌ها را پای کار خواهیم آورد و برای باقی شهرستان‌ها مانند نرماشیر، جیرفت و ... که شرکت‌های اقتصادی فعالی وجود ندارد نیازمند حمایت سازمان سینمایی هستیم.

فداکار با بیان اینکه کرمان باید به حوزه فرهنگ و هنر و سینما و صنایع دستی بیشتر ورود کند و آثار تولیدی معرفی شوند، افزود: کمک می‌کنیم تا استان در این عرصه پیشرفت کند و مغفول نباشد.

استاندار کرمان با تاکید بر پیوند بین هنر و شهید سلیمانی، گفت: باید هنرمندان این عرصه را نیز پای کار آورد که از این موضوع نیز حمایت خواهیم کرد البته استان کرمان اعتبارات زیادی ندارد و برای اینکه صدای هنر در استان شنیده شود و هنرمندان، ظرفیت‌های فرهنگی هنری استان، تولیدات هنری و... بیشتر شناخته شوند باید حمایت بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha