داوران مسابقات قرآن به کشف استعدادها توجه کنند
کد خبر: 4067787
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

داوران مسابقات قرآن به کشف استعدادها توجه کنند

مطهره خراشادی‌زاده، داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی معتقد است که کار داوران قرآنی نباید فقط در حیطه مسابقات خلاصه شود؛‌ بلکه باید از ظرفیت داوران در کشف استعدادهای مغفول مانده مناطق محروم نیز استفاده کرد.

مطهره خراشادی‌زاده، داور مسابقات قرآنمطهره خراشادی‌زاده، داور مسابقات قرآن در خراسان‌جنوبی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: ایران تنها کشوری در دنیاست که مسابقات قرآن در آن به‌صورت ریشه‌ای و شبکه‌ای در سراسر کشور و در میان تمام دستگاه‌ها و مراکز جاری است.

وی افزود: مسابقات قرآن در ایران زیرساخت‌هایی دارد که آن را معتبرتر می‌کند؛ در حال حاضر افرادی که در مسابقات شرکت می‌کنند استعدادهای مهمی هستند که خود را به بدنه نقد و آزمون گذاشته و افراد تأثیرگذار جامعه‌اند. اما گاهی افرادی به ویژه در مناطق محروم حضور دارند که به واسطه محرومیت خود از حضور در چنین مسابقاتی دورمانده و در واقع استعداد آنان دست‌نخورده باقی مانده است.

خراشادی‌زاده ادامه داد: هنر این مسابقات این است که استعدادهایی را به میدان آورد که فرصتی برای حضور ندارند؛ فرصتی که باید در کشور اسلامی بدان دست یابند. گاهی حتی لازم است داوران و اساتید قرآن با میان این افراد رفته و زمینه حضورشان را در مسابقات قرآن فراهم کنند.

این داور مسابقات قرآن با اشاره به اینکه کلمه مسابقه به داوری گره خورده است، اظهار کرد: قسمتی از داوری، کشیدن پای استعدادهای مغفول مانده به مسابقات قرآن است؛ در واقع این بخشی از وظیفه داوران بوده و تنها این وظیفه در گود مسابقات معنادار نمی‌شود؛ گاهی داور قرآنی باید در مناطق محروم حضور یابد؛ استعدادها را دریافته و به تعالی استعدادهای دست نخورده کمک کند.

خراشادی‌زاده بر استانداردسازی مسابقات قرآن کریم تأکید کرد و یادآور شد: حقیقت این است که محدوده وظایف داوران قرآنی تنها به حضور در مسابقات خلاصه شده و این چنین هر سال تنها افرادی محدود و مشخص در این مسابقات شرکت می‌کنند که اگر بخواهیم به این سمت پیش رویم استعدادهای مناطق محروم هرسال فراموش‌تر از شال قبل خواهند شد باید وظایف داوری توسعه یابد.

انتهای پیام
captcha