مجلس با ابزارهای نظارتی خود به مسئله کنترل تورم ورود کرده است
کد خبر: 4067997
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
نماینده مجلس:

مجلس با ابزارهای نظارتی خود به مسئله کنترل تورم ورود کرده است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: کنترل تورم موضوعی است که با جدیت در دستور کار قرار گرفته و اگر نظارت مجلس نباشد شرایط بدتر می‌شود و به همین دلیل باید برنامه‌های نظارتی در دستور کار باشد.

غنی نظری نماینده مردم خلخال در مجلسسید غنی نظری‌خانقاه، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو‌ با ایکنا از اردبیل اظهار کرد: حل مشکلات معیتشی مردم جزو اولویت‌های اساسی و مهم بوده و با توجه به این که اختصاص ارز برای برخی کالاهای اساسی و واسطه‌ای برای تولید لازم است بایستی مدیریت‌های لازم در این زمینه انجام یابد.

وی بیان کرد: درصدد هستیم زیرساخت‌های اولیه برای موضوع فراهم شود تا از افزایش افسارگسیخته جلوگیری و کالاهای روزمره و اساسی با قیمت شهریور و با کالابرگ تامین شود.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: تامین زیرساخت‌های لازم و بسترهای مورد نیاز برای ارائه کالاهای اساسی با کالابرگ به قیمت شهریور اولویت اساسی است که باید دولت ارز را مدیریت کند و با توجه به این که اقدامات لازم در راستای بحث حذف ارز ترجیحی انجام یافته و تورم کنونی برای مردم غیرقابل تحمل است.

وی اظهار کرد: مردم فریادشان از مشکلات اقتصادی درآمده و با توجه به این که تورم 52 درصدی وجود دارد هیچ اقدام مناسبی در این زمینه انجام نیافته در حالی که کنترل تورم در شرایط کنونی بر عهده دولت و رساندن کالا به دست مردم است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: کنترل تورم موضوعی است که با جدیت در دستور کار قرار گرفته و اگر نظارت مجلس نباشد شرایط بدتر می‌شود و به همین دلیل باید برنامه‌های نظارتی در دستور کار باشد.

انتهای پیام
captcha