تأثیر بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های مردمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
کد خبر: 4068086
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵

تأثیر بهره‌مندی از ظرفیت گروه‌های مردمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ضرورت استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را مورد تأکید قرار داد و گفت: این ظرفیت‌ها علاوه بر اینکه قادرند بازوی نظارتی برنامه‌ها باشند می‌توانند در اجرای برنامه‌ها و فرهنگ‌سازی نیز نقشی مؤثر ایفا کنند.

بهنام نظری، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، امروز، 11 تیرماه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان که در دفتر امام‌جمعه اراک برگزار شد، با تأکید بر اینکه تمرکز روی برنامه‌های فرهنگی از اولویت‌های کاری است که باید به آن توجه کرد، گفت: برای تحقق این مهم، جریان‌سازی فرهنگی و گفتمان‌سازی باید روی نوجوانان و جوانان سرمایه‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه عفاف و حجاب یکی از مهم‌ترین اولویت‌هاست، اضافه کرد: در این خصوص باید گام‌های بلندی با رویکرد گفتمان‌سازی برداشته شود. دستگاه‌های اداری و مکلف باید در حوزه عفاف و حجاب برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشند. لازم است در این راستا دستگاه‌هایی همچون آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌هایی که جوانان و نوجوانان با آنان در ارتباط هستند پیشگام باشند.

نظری ضرورت استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را مورد تأکید قرار داد و افزود: این ظرفیت‌ها علاوه بر اینکه قادرند بازوی نظارتی برنامه‌ها باشند می‌توانند در اجرای برنامه‌ها و فرهنگ‌سازی نیز نقشی مؤثر ایفا کنند.

وی با تأکید بر اینکه توجه اصناف و فروشگاه‌های بزرگ به پوشاک اسلامی ضرورتی مهم است و باید از ترویج پوشاک نامناسب جلوگیری کرد، گفت: متأسفانه ولنگاری در فضای مجازی آسیب‌های زیادی به اعتقادات جوانان و نوجوانان وارد کرده است. مدیریت و کنترل فضای مجازی با ساز و کار مشخص در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در پایان با ابراز تأسف از ترویج ناهنجاری‌ها در برخی از اماکن عمومی شهر اراک مانند شهربازی هستیم، ادامه داد: متولیان امر باید در این خصوص توجه لازم به سنت‌های حسنه را داشته باشند و از گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کنند.

انتهای پیام
captcha