وداع با پیکر مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس در معراج‌الشهدا
کد خبر: 4068141
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

وداع با پیکر مادر شهید ژاپنی دفاع مقدس در معراج‌الشهدا

معراج شهدای تهران شامگاه ۱۱ تیر ماه، میزبان پیکر کونیکو یامامورا(سبا بابایی) مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس محمد بابایی شد.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: مراسم وداع با پیکر کونیکو یامامورا(سبا بابایی) مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس، محمد بابایی، 11 تیرماه در معراج شهدای تهران برگزار شد.

انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم با حضور در معراج‌الشهدا در صحبت‌هایی با گرامی‌داشت یاد و خاطره این مادر شهید، ایشان را علمدار صلح و صفا و دوستی بین مسلمانان و نیکان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه یامامورا، خیری برای مدرسه‌سازی و هموار کردن راه تعلیم و تربیت بود، اظهار کرد: ایشان خود را در رنج و سختی افکند تا دیگران در آسایش باشند.

خزعلی با اشاره به ویژگی زنان صالح، افزود: وقتی روح الهی شود و پیوند با ملکوت پیدا می‌کند، فرد از آمال و آروزوها دست کشیده و مسیرهای سخت را می‌پیماید.

وی در همین خصوص به سخنی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و ادامه داد: ایشان می‌فرماید: «این‌ها با دنیای بزرگی قاطی شدند و به جهان دیگری پیوستند و چیزهایی را می‌بینند که مردم عادی نمی‌بینند و لذت‌هایی را میچشند که مردم عادی نمی‌چشند».

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بیان کرد: وقتی مادر شهیدی که چهار فرزند شهیدش را تقدیم امام‌ می‌کند، امام فرو می‌ریزد و طاقتش طاق می‌شود، اما این زن آنقدر بزرگ و با عظمت است و محکم ایستاده که می‌گوید من اینها را دادم که اشک شما را نبینم و بدانی پشتت ایستاده‌ایم.

وی اظهار کرد: این زنان کارهای دشوار را انجام دادند اما دیده نشدند؛ اینها سربازان گمنامی بودند که با تمام وجود از عاطفه و احساس گذشتند.

خزعلی با بیان اینکه کار سخت را آن مادری انجام داد که از فرزندش دل کند و به خدا سپرد، گفت: مادران شهدا دلشان را با خدا پیوند زدند.

انتهای پیام
captcha