لزوم مشارکت حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی برای تمدن‌سازی در مدارس
کد خبر: 4068274
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

لزوم مشارکت حوزه‌های علمیه خراسان‌جنوبی برای تمدن‌سازی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از تمدن اسلامی به‌عنوان ایجاد ساختار بین‌المللی یاد کرد و با تأکید بر لزوم مشارکت فعال حوزه‌های علمیه استان برای تحقق این مهم در مدارس، گفت: اگر معلم بتواند برای دانش‌آموز، هویت‌سازی کند و جهان‌بینی، ایدئولوژی و سبک زندگی اسلامی را برای دانش‌آموزان تبیین کند، می‌تواند نسل آینده انقلاب را به‌خوبی تربیت کرده و در کانال تمدن‌سازی نوین اسلامی قرار دهد.

 حجت الاسلام سیدعلی حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، امروز، 12 تیرماه در کارگاه تبیینی، تربیتی مربی تراز انقلاب اسلامی که در سالن همایش‌های آموزش و پرورش استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عوامل موفقیت در جنگ نرم، نهادینه کردن مسائل دینی و معنوی در کنار آموزش علوم تجربی بین دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه باید با تمدن به جنگ تمدن رفت، تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی که از سال 57 آغاز شده، در چله دوم انقلاب با توجه به مقتضیات زمان بروزآوری شده و در گفتمان انقلاب اسلامی به جهانیان عرضه شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از تمدن اسلامی به‌عنوان ایجاد ساختار بین‌المللی یاد کرد و ضمن تأکید بر لزوم مشارکت فعال حوزه‌های علمیه استان برای تحقق این مهم در مدارس، افزود: اگر معلم بتواند برای دانش‌آموز، هویت‌سازی کند و جهان‌بینی، ایدئولوژی و سبک زندگی اسلامی را برای دانش‌آموزان تبیین کند، می‌تواند نسل آینده انقلاب را به خوبی تربیت کرده و در کانال تمدن‌سازی نوین اسلامی قرار دهد.

وی از هویت‌سازی به‌عنوان اصلی مهم یاد کرد و ادامه داد: هویت‌سازی حد فاصل ایدئولوژی و سبک زندگی است و انسان‌شناسی، هستی‌شناسی و توحید، سرآغازی برای هویت‌سازی به‌شمار می‌رود.

حسینی با بیان اینکه لازمه تمدن‌سازی توجه به دو عنصر تربیت نیروی انسانی مؤمن، متعهد، انقلابی، ولایی، ماهر و تولید علم است، یادآور شد: این کارگاه آموزشی یک روزه با حضور مبلغان طرح امین، معاونان و مربیان پرورشی مدارس استان در راستای جهاد تبیین برگزار شد.

انتهای پیام
captcha