اعلام آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه
کد خبر: 4068351
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

اعلام آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اعلام زمان چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در استان را اعلام کرد و گفت: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در استان کرمانشاه از ۱۶ تیرماه آغاز و تا ۱۱ مردادماه ادامه دارد.

ساحل سهیلی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه

ساحل سهیلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه زمان برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در کرمانشاه را اعلام کرد و افزود: مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در استان کرمانشاه در ۶ منطقه به تفکیک در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و دالاهو، کنگاور، صحنه و هرسین، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب، سنقر، پاوه، جوانرود، روانسر و ثلالث باباجانی، کرمانشاه و ماهیدشت برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری مسابقات در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب و دالاهو ۱۶ تیرماه برگزار خواهد شد و مکان برگزاری مسابقات در گروه بانوان مؤسسه میراث ماندگار شهرستان اسلام‌آبادغرب و در گروه آقایان مسجد پیامبر اعظم(ص) است.

سهیلی با اشاره به تاریخ برگزاری مسابقات در شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین، گفت: این مسابقات از ۲۱ تیرماه به میزبانی شهرستان کنگاور برگزار می‌شود که مکان برگزاری مسابقات بانوان در سالن پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کنگاور و مکان برگزاری مسابقات آقایان در شبستان حرم امامزاده ابراهیم(ع) خواهد بود.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: ۲۵ تیرماه زمان آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن در شهرستان سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است، مکان برگزاری مسابقات بانوان در حسینیه دفتر امام جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب و حسینیه حرم احمد بن اسحاق(ره) مکان برگزاری مسابقات آقایان خواهد بود.

وی بیان کرد: زمان برگزاری مسابقات شهرستان کنگاور ۲۸ تیرماه و مکان برگزاری مسابقات بانوان مؤسسه میراث ماندگار این شهرستان و مسابقات آقایان نیز در شبستان حرم امامزاده احمد(ع) است.

سهیلی زمان برگزاری مسابقات قرآن در شهرستان‌های پاوه، جوانرود و ثلاث باباجانی را ۱۰ و ۱۱ مردادماه اعلام کرد و افزود: سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه محل برگزاری مسابقات بانوان و آقایان خواهد بود.

وی گفت: مسابقات مرحله شهرستانی در کرمانشاه در دو رده بانوان و آقایان طی روز‌های ۳، ۴ و ۵ مردادماه سال‌جاری در تالار شهید بهشتی برگزار می‌شود.

سهیلی با اشاره به اینکه در این مرحله از مسابقات ۱۷۰۰ کرمانشاهی حضور دارند که در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، اظهار کرد: ۱۳ داور مرحله شهرستانی مسابقات را داوری می‌کنند که از این تعداد ۷ نفر خانم و ۶ نفر آقا هستند که رقابت‌های بخش‌های بانوان و آقایان را قضاوت خواهند کرد و یک نفر از داوران این مسابقات از خارج از استان است و ۱۲ نفر بومی استان هستند.

انتهای پیام
captcha