راه‌اندازی محله‌های معروف در سمنان
کد خبر: 4068411
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲

راه‌اندازی محله‌های معروف در سمنان

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان از راه اندازی محله‌های معروف خبر داد و گفت: در هر محله شورای امر به معروف در راستای پیگیری مطالبات مردمی راه‌اندازی می‌شود و در ۵۲ شاخصه آموزش‌های عمومی و تخصصی به آمران معروف و ناهیان از منکر ارائه می‌شود.

راه‌اندازی محله‌های معروف در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محسن انصاری‌نیا، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان، عصر روز گذشته، 12 تیر در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی گروه‌های تخصصی امر به معروف و نهی از منکر در نهادها، تشکلها و ادارات کل استان سمنان خبر داد.

وی ادامه داد: 12 گروه بازرسی جهت رصد عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده و تاکنون رصد واحدهای بیمه و بانک‌ها به صورت کامل انجام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با اشاره به ۱۱ گام مطالبه‌گری از دستگاههای اجرایی اظهار کرد: بازرسی‌های محسوس، خودارزیابی و بازرسی‌های نامحسوس در دستگاههای اجرایی، اصناف، بیمه‌ها و بانک صورت می‌‌گیرد و تاکنون ۶۵ دستگاه اجرایی استان سمنان رصد شدند.

وی راه‌اندازی لشکر سایبری در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان دانست و افزود: این لشکر سایبری به منظور فرهنگ‌سازی و خط‌دهی به افرادی که دغدغه امر به معروف و نهی از منکر دارند است تا بعضی از معضلات و مطالبات رفع شود.

به گفته وی جریان‌سازی و گفتمان‌سازی در فضای مجازی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ستاد است که با ایجاد این لشکر سایبری می‌توان به تحقق آن کمک کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با بیان اینکه محله‌های معروف راه‌اندازی شده یادآور شد: در هر محله شورای امر به معروف در راستای پیگیری مطالبات مردمی راه‌اندازی می‌شود و در ۵۲ شاخصه آموزش‌های عمومی و تخصصی به آمران معروف و ناهیان از منکر ارائه می‌شود.

ایجاد 113 تشکل تخصصی و مردمی امر به معروف در سمنان

وی با اشاره به ایجاد ۱۱۳ تشکل تخصصی و مردمی و ۵۰ شورای امر به معروف محله و هشت ستاد شهرستانی مطالبه‌محور امر به معروف و نهی از منکر در استان سمنان افزود: این تشکل‌ها دربرگیرنده افراد متخصص در امور مربوط به امر به معروف و نهی از منکر هستند و مبانی فریضتین به آنها آموزش داده شده است.

حجت‌الاسلام انصاری‌نیا با تأکید بر اینکه مطالبه از مسئولان و تولی‌گری رسالت و نگرش اصلی ستاد هدف‌گذاری شده متذکر شد: از آمرین به معروف و تشکلهای تخصصی حمایت حداکثری انجام می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان با تأکید بر اینکه رعایت عفاف و حجاب در راستای دستیابی به نتیجه مطلوب نیازمند استفاده از روش‌های اقناعی است و دستگاه‌های اجرایی فرهنگی، دانشگاه‌ها و طلاب باید حضوری جدی داشته باشند اظهار کرد: ۱۲ گام تبیین عفاف و حجاب با تصدی قرارگاه عفاف و حجاب به ریاست استاندار سمنان و قرارگاه زیست عفیفانه به ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سایر دستگاههای فرهنگی صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام انصاری‌نیا با اشاره به فعالیت قرارگاه زیست عفیفانه استان سمنان با رویکرد مد و لباس و پوشش توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: این قرارگاه موظف به نظارت بر بازار پوشاک و ایجاد فرصت عرضه لباس‌های اسلامی با قیمت مناسب است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان  در خصوص شورای امر به معروف در اصناف، مساجد، محلات و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان افزود: معرفی مدیران دارای ترک فعل در حوزه عفاف و حجاب، انتقاد از انتصاب مدیران ضعیف، کمک به رفع موانع سرمایه‌گذاری با رعایت اخلاق و جلوگیری از تهمت و نشر اطلاعات نادرست انجام می‌شود.

وی برگزاری همایش دبیران شوراهای آمران به معروف دستگاه‌های اجرایی، همایش دستگاه‌های اجرایی مردم نهاد، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را از برنامه‌های هفته عفاف و حجاب دراستان سمنان برشمرد.

انتهای پیام
captcha