بانوان و بی‌مهری در حوزه فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 4068418
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

بانوان و بی‌مهری در حوزه فعالیت‌های قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور بانوان هستند و در حوزه قرآنی در استان نیز جمعیت زنان بیشتر فعال هستند اما با این وجود این گروه مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند که در این راستا تشکل‌هایی تشکیل شده است.

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبیحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: تلاش ما این است که در حوزه احیای فرهنگ اهل بیت(ع) فعالیت‌های شاخصی انجام دهیم. سعی می‌کنیم که به جای پشت میزنشینی، حوزه فرهنگ و دین و معارف را با کارهای جهادی و حضور در بین مردم تکمیل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه براساس اسناد موجود خراسان‌جنوبی یکی از استان‌های برتر در عرصه تبلیغات اسلامی است، گفت: در مناسبت‌ها شش تا هفت هزار مبلغ با وجود همه کمبودهای برای تبلیغ به استان می‌آیند.

وی تصریح کرد: ۱۳۲ روحانی مستقر در روستاهای استان وظیفه تبلیغ را برعهده دارند؛ همچنین ۲۵ مؤسسه و خانه قرآن روستایی و شهری با حداقل اعتبارات حوزه قرآنی در استان فعالیت می‌کنند و گاهی مربیان قرآنی با پرداخت از جیب خود به آموزش‌های قرآنی می‌پردازند.

وی ادامه داد: یک هزار و 173 هیئت فعال مذهبی در استان وجود دارد که ۷۷ میلیارد تومان در قالب کمک‌های مؤمنانه و مواسات کمک کرده‌اند و بیشتر فعالیت‌های تبلیغی مساجد برعهده تبلیغات اسلامی است.

رضایی تصریح کرد: با وجود اینکه حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور بانوان هستند و در حوزه قرآنی در استان نیز جمعیت زنان بیشتر فعال هستند مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند که در این راستا تشکل‌هایی چون دختران حاج قاسم، نهضت پیشرفت بانوان و هیئت اندیشه‌ورز بانوان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: سعی کرده‌ایم با حضور بانوان در این تشکل‌ها از حضور، اندیشه و تفکر آنان در حوزه قرآنی و معارفی بهره ببریم تا بتوانیم به بالاترین عملکرد برسیم چراکه بانوان به دلیل فعالیت‌های سالانه، فکر و ایده‌های بسیاری برای بهتر کردن وضعیت و شرایط آموزش قرآن با توجه به خلاقیت‌های خود خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha