عمل صالح معیار سنجش انسان است
کد خبر: 4068454
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵

عمل صالح معیار سنجش انسان است

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان اینکه عمل صالح معیار سنجش انسان است، گفت: اگر افراد با تأسی از فرامین اهل‌بیت و امامان معصومین(ع) به کارهای نیک مبادرت داشته و اهل اعمال صالح باشند رستکار خواهند شد، لذا معیار به زبان نیست بلکه عمل به انجام آن است.

ایت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در جلسه تفسیر قرآن که روز گذشته، 12 تیرماه در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، گفت: خداوند در آیه 13 سوره زمر خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید به امتت بگو که اگر من هم در برابر خداوند معصیت کنم از عذاب روز قیامت می‌ترسم ملاک در سنجش، اعمال انسان است و این برای همه مردم یکسان است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان به روایتی از امام رضا(ع) در مورد میزان سنجش اعمال انسان اشاره کرد و افزود: به شیعیان ما برسان ما هم در درگاه خداوند بی‌نیاز نیستیم و به واسطه اعمال نیک و دوری از گناه به خداوند نزدیک می‌شویم، لذا رحمت خداوند در قیامت شامل حال کسانی می‌شود که اعمال صالح انجام داده و افسوس برای کسانی است که فقط به زبان آن را توصیف کرده باشند.   

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌ اینکه در روایات معصومین(ع) آمده که انسان نباید صرفاً محب اهل‌بیت(ع) باشد بلکه اهل عمل باشد، تصریح کرد: اگر افراد با تأسی از فرامین اهل‌بیت و امامان معصومین(ع) به کارهای نیک مبادرت داشته و اهل اعمال صالح باشند رستگار خواهند شد، لذا معیار به زبان نیست بلکه عمل به انجام آن است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان با بیان‌ اینکه آنچه برای انسان بعد از مرگ باقی خواهد ماند اعمال صالح است، افزود: در روایات آمده انسان وقتی از دنیا می‌رود نه مال و اموال و نه خویشاوندان به‌کار او نمی‌آید، پس آن چیزی که همراه انسان است عمل انسان است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) یک میزان برای سنجش اعمال در نظر گرفته شده است، گفت: در سوره آل عمران، نمونه‌ها و الگوی یک پدر نظیر عمران و یک مادر نظیر همسر عمران و مریم نمونه بارز یک فرزند نیک و معلم مریم نیز شخصی مانند زکریا اشاره شده است که نشان می‌دهد که عمل به آموزه‌های قرآن می‌تواند میزانی برای سنجش اعمال انسان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان به آیه 6 سوره حجرات که خداوند می‌فرماید اگر شخص فاسقی برای شما خبری آورد در مورد آن خبر به خوبی تحقیق کرده و بعد تصمیم بگیرد که اگر از روی جهالت تصمیم بگیرید پشیمان خواهید شد، اشاره کرد و‌ گفت: این آیه به خوبی نشان می‌دهند درباره آنچه که دشمنان با دروغ پراکنی و اغواگری در مورد انقلاب و اسلام در فضای مجازی منتشر می‌کنند باید تحقیق کرد و نسبت به این اقدام‌ هوشیار بود.

انتهای پیام
captcha