جلسه هم‌اندیشی هفته عفاف و حجاب در آزاد‌شهر برگزار شد
کد خبر: 4068516
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

جلسه هم‌اندیشی هفته عفاف و حجاب در آزاد‌شهر برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی هفته عفاف و حجاب با حضور امام‌جمعه، فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان، فرماندهی انتظامی و مسئولان شهرستانی امروز، 13 تیرماه در دفتر امام‌جمعه آزادشهر برگزار شد.

حجت الاسلام شهابی امام جمعه ازادشهربه گزارش ایکنا از گلستان، جلسه هم‌اندیشی هفته عفاف و حجاب با حضور امام‌جمعه، فرماندهی سپاه پاسداران شهرستان، فرماندهی انتظامی و مسئولان شهرستانی امروز، 13 تیرماه در دفتر امام‌جمعه آزادشهر برگزار شد.

امام‌جمعه آزادشهر در این جلسه عفاف و حجاب را از ارزش‌های مهم دینی دانست و افزود: توجه به این دومقوله مهم توجه به همه ارزش‌های اسلامی است این روزها عفاف و حجاب هر دو در جامعه حساب شده درحال دستخوش تغییراتی است.

حجت‌الاسلام شهابی  با بیان‌ اینکه در سیاست‌گذاری‌های عفاف و حجاب دچار نقص هستیم گفت: مسئله عفاف و حجاب در کشور به شکل نادرستی بررسی شده چرا که طرز بیان و ورود آن به عرصه‌های مختلف اجتماعی به درستی تبیین نشده است.

امام جمعه آزادشهر با بیان‌ اینکه عفاف و حجاب ویژه زنان و مردان است افزود: حجاب و عفاف یک هنجار اجتماعی است اما شیوه بیان و ورود به این موضوع به جای آنکه در قالب یک لطف مسلم بیان شود در قالب نوعی اجبار بیان شده که منجر به ایجاد دو قطبی‌ها شده و مطالبات غلط اجتماعی را بار آورده است.

وی با بیان‌ اینکه ورود کارشناسانه در محافظت از عفاف و حجاب وظیفه متولیان امر است، افزود: با یک قانون موجز و مختصر نمی‌توان موضوع پوشش را تأکید کرد و آن چیزی که امروزه اهمیت دارد ترویج زندگی عفیفانه است و قطعاً عفاف و حجاب یکی از لوازم این زندگی است که اسلام به زن و مرد عطا کرده است.

حجت‌الاسلام شهابی با بیان‌ اینکه فضای هرج و مرج مجازی بزرگترین ضربه به اصالت و ارزش‌های انسانی و اسلامی ما از جمله عفاف و حجاب است، تصریح کرد: عفاف و حجاب، برگ برنده اسلام در دست ماست و باید در گام اول در حوزه هویت فردی و اجتماعی، زیست عفیفانه ترویج شود.

در این جلسه هر کدام از دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب به ارائه گزارش و بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام
captcha