قولی که وزیر آموزش و پرورش به ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن داد + صوت
کد خبر: 4068788
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

قولی که وزیر آموزش و پرورش به ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن داد + صوت

مدیر‌کل قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه طی دیدار اعضای ستاد راهبری طرح ملی حفظ با وزیر آموزش و پرورش بیان شده است که هر چه این ستاد آورده مالی داشته باشد، وزارتحانه نیز حداقل اندازه آن یا بیشتر از آن مبلغ را به حفظ قرآن تخصیص می‌دهد، افزود: این قول تنها به بحث مالی خلاصه نمی‌شود، بلکه بخشی از آن شامل اجرای طرح‌ها نیز خواهد شد.

میکائیل باقری، مدیر‌کل قرآن، عترت و نماز معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا، مسئول دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم و اعضای حقیقی این ستاد، اوایل تیرماه با یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش دیدار داشتند. شنیده‌ها حاکی از این است که از جمله خروجی‌های این جلسه قول مساعد وزیر آموزش و پرورش مبنی بر این بوده است که هر چه بودجه از سوی ستاد راهبری برای حفظ قرار داده شود، آموزش و پرورش به منظور ارتقای کیفی و تسریع در روند صعودی امر حفظ، بودجه چندبرابری تخصیص می‌دهد.


بیشتر بخوانید:


به منظور بررسی این جریان به سراغ میکائیل باقری، مدیر‌کل قرآن، عترت و نماز معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش رفتیم. وی ضمن قدردانی از رصد این موضوع گفت: وزیر محترم به معنای واقعی دغدغه حفظ قرآن را دارد. در اولین حضورشان و فرایند رویداد مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی، ایشان گفتند: «گام مستحکمی را جهت تحقق تربیت 10 میلیون حافظ قرآن برمی‌داریم» و همواره این موضوع را از ما مطالبه‌گری می‌کنند. ایشان به اندازه‌ای این موضوع را گفتمان‌‌سازی کرده‌اند که معاونان مختلف وزارتخانه می‌دانند سهمی را برای امر حفظ قرآن دارند و این در جایگاه خود ستودنی است.

باقری با اشاره به اینکه طی دیدار اعضای ستاد راهبری طرح ملی حفظ با ایشان بیان شد که هر چه این ستاد آورده بیاورد، من هم حداقل اندازه آن یا بیشتر از آن را پای کار هستم، اضافه کرد: این اتفاق به چند صورت رخ خواهد داد و تنها به بحث مالی خلاصه نمی‌شود، بلکه بخشی از آن نیز شامل اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها نیز هست.

وی اظهار کرد: چنانکه در دارالقرآن‌های وابسته به آموزش و پرورش براساس سامانه جامع نیروی انسانی، به هر دارالقرآن، 48 ساعت نیرو تعلق می‌گیرد که طی برنامه و طرحی در صورت نظر مساعد وزیر این 48 ساعت افزایش پیدا می‌کند تا به صورت غیر موظف، معلمانی که حافظ هستند بتوانند با مراجعه به دارالقرآن‌ها به تربیت حافظان بپردازند. این یعنی آورده ریالی به صورت مستقیم نیست بلکه نیروی انسانی است که البته آن نیز بار مالی (از لحاظ پرداخت حقوق) دارد.

کد

مدیر‌کل قرآن، عترت و نماز معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش بیان کرد: بخش دیگر از کار این است که با مؤسسات و اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت وارد مذاکره شدیم تا از آنها حمایت و در مقابل از ظرفیت آنها استفاده کنیم. به اینگونه بسیاری از مؤسسات در فضای اجاره‌ای مشغول به فعالیت هستند که می‌توان طی تعامل با آنها و با در اختیار گذاشتن فضای مدارس در اوقاتی غیر از زمانی که از مدرسه بهره‌برداری می‌شود، آنها به امر تربیت حافظان بپردازند.

باقری درباره حضور محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کشور گفت: اتحادیه، جایگاهی از لحاظ قانونی میان اعضای کمیسیون ندارد، اما به دلیل اینکه یکی از موضوعات دستور جلسه، اتقان (طرح ارتقای توانمندی معلمان و آموزگاران پایه ابتدایی) بود و در این رویکرد جدید که دبیرخانه کمیسیون به معاونت پرورشی واگذار شده است، قرار شد تا از طریق برون‌سپاری به اجرای هرچه بهتر و با کیفیت‌تر این طرح کمک کنیم و در این میان از نقش اتحادیه‌ و ظرفیت بخش مردمی نیز استفاده کنیم. بنابر این طی این جلسه از ظرفیت بخش مردمی مطلع شدیم اما میزان و چگونگی استفاده از این ظرفیت به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

انتهای پیام
captcha