آلودگی هوای استان مرکزی ادارات و مراکز غیرخدماتی را تعطیل کرد
کد خبر: 4068883
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰

آلودگی هوای استان مرکزی ادارات و مراکز غیرخدماتی را تعطیل کرد

وضعیت خطرناک آلودگی هوای نقاط مختلف استان مرکزی منجر به تعطیلی ادارات و سایر مراکز غیرخدمات‌رسان شد.

تعطیلی ادارات استان مرکزی به دلیل آلودگی هوا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، بر اساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی به علت گرد و خاک شدید همه مهدهای کودک، ادارات و دانشگاه‌های استان امروز، 15 تیر تعطیل هستند. این تصمیم بر اساس مصوبه کارگروه شرایط اضطراری و به دلیل نفوذ توده گرد و غبار در استان گرفته شده است.

تعطیلی امروز، به استثنای دستگاه‌های خدمات‌رسان شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، اورژانس۱۱۵، خدمات شهری شهرداری‌ها، بخش‌های عملیاتی و دارای نوبت کاری، بیمارستان‌ها وآتش نشانی‌ها است. در این شرایط مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان و سایر افراد تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند.

 بدیهی است دستگاه‌های خدمات‌رسان وامدادی و ‌شیفت‌کاری به فعالیت خود ادامه می‌دهند. ضمناً به جهت جلوگیری از اختلال در امور بانکی ساعت کار بانک‌ها از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح تعیین شده است. لطفا با توجه به دستورالعمل ممنوعیت و محدودیت‌های مکانی، زمانی و نوعی همچون ممنوعیت مسابقات ورزشی، ممنوعیت‌فعالیت‌های عمرانی تولیدکننده گرد و غبار، توصیه به محدودیت استفاده افراد از وسایل  تک‌سرنشین، توصیه به خود مراقبتی شهروندان، ممنوعیت اقدامات منجر به افزایش آلودگی هوا از قبیل آتش زدن برگ‌های درختان و ...، توصیه بر کاهش حضور بیماران قلبی عروقی، تنفسی، خردسالان، سالمندان، خانم‌های باردار و جانبازان شیمیایی در محیط‌های باز و غیر سرپوشیده، آمادگی اورژانس و مراکز درمانی، جلوگیری از حمل و نقل وسایلی که آلودگی مشهود دارند، تعطیلی موقت معادن و صنایع آلوده کننده هوا (مطابق فهرستی که محیط زیست اعلام می‌کند)، ممنوعیت مصرف سوخت مایع در همه صنایع از جمله نیروگاه و تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دستگاه‌های مسئول پیگیری و اجرا شود.

براساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، وضعیت کنونی حکایت از کیفیت بسیارناسالم هوای اراک دارد. اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۵۶ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

انتهای پیام
captcha