اجرای طرح قرآنی در مسیر نور در مدارس استان زنجان
کد خبر: 4069232
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

اجرای طرح قرآنی در مسیر نور در مدارس استان زنجان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: طرح در مسیر نور با محوریت فعالیت‌های قرآنی، عترت و نماز برای دانش‌آموزان استان برگزار خواهد شد.

اجرای طرح قرآنی در مدارس

به گزارش ایکنا از زنجان، علی اسماعیلی، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان شامگاه روز گذشته، ۱۵ تیرماه، در دومین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان زنجان، با اشاره به اجرای طرح «در مسیر نور»، عنوان کرد: این طرح دانش‌آموزی با محوریت فعالیت‌های قرآنی، عترت و نماز برای دانش‌آموزان استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات این طرح، اظهار کرد: این برنامه به صورت مدرسه مجازی قرآن‌کریم در بخش‌های مختلف از جمله آموزش قرآن مانند ترتیل، حفظ، قرائت و ... برگزار خواهد شد و رویکرد این مدرسه به صورتی است که دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف تقسیم می‌شوند تا در یادگیری تحت فشار نباشند.

اسماعیلی با اشاره به برنامه «احلی من العسل» که در ماه محرم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این برنامه در تابستان همزمان با ایام ماه محرم برای دانش‌آموزان با هدف عزاداری‌های هدفمند و مناسب با سن دانش‌آموز، در مناطق ۱۴ گانه استان برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برنامه اعزام دانش‌آموزان به مشهد مقدس برای زیارت امام رضا (ع)، بیان کرد: این برنامه که تحت عنوان «اردوی زیارتی» برگزار خواهد شد، برای دانش‌آموزان دختر استان طراحی شده و اولویت با دانش‌آموزان مناطق محروم و افرادی است که تاکنون برای زیارت به مشهد مقدس مشرف نشده‌اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای این برنامه ظرفیت اسکان ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان و سرو غذا پیش‌بینی شده است اما در موضوع تامین هزینه ایاب و ذهاب دچار مشکل هستیم و از ارگان‌های دیگر تقاضا داریم در این راستا آموزش‌وپرورش را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha