زنان ایرانی «هناس» و «بدون قرار قبلی» را رایگان تماشا می‌کنند
کد خبر: 4069504
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
21 تیر به مناسبت واقعه مسجد گوهرشاد

زنان ایرانی «هناس» و «بدون قرار قبلی» را رایگان تماشا می‌کنند

21 تیر، همزمان با سالروز واقعه مسجد گوهرشاد، تماشای دو فیلم «هناس» ساخته حسین دارابی و «دون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی در سینماهای سراسر کشور رایگان شد.

به گزارش ایکنا، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد که همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت و همچنین سالروز مقاومت غرورآفرین مردمان سرزمینم در پاسداشت هویت ایران اسلامی در مسجد گوهرشاد، تماشای دو فیلم «بدون قرار قبلی» و «هناس» برای تمام بانوان کشور به همراه خانواده عزیزشان روز 21 تیر در کلیه سینماهای کشور رایگان خواهد بود.

فیلم سینمایی «هناس» ساخته حسین دارابی و «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی دو اثر دینی این روزهای سینمای ایرانی هستند. فیلم نخست با محوریت زندگی شهید داریوش رضایی‌نژاد و فیلم دوم ادای احترامی به امام هشتم (ع) است.

«هناس» فیلمی ایرانی به کارگردانی حسین دارابی و نویسندگی احسان ثقفی و مهدیه عین‌اللهی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه است. مریلا زارعی در نقش خانم شهره پیرانی همسر شهید و بهروز شعیبی در نقش شهید داریوش رضایی نژاد در کنار هنرنمایی سیاوش طَهمورث این تراژدی تلخ را در نهایت حلاوت و ماندگاری بازگو کرده و هنرمندانه به نمایش می‌گذارند. وحید رهبانی، سولماز غنی، امین امیری، علیرضا نائینی و هنرمند خردسال کوثر حیدری دیگر بازیگرانی هستند که در اجرای فیلم هِناس ایفای نقش می‌کنند.

«بدون قرار قبلی» نیز ششمین فیلم بلند شعیبی در مقام کارگردان است که فیلم‌نامهٔ آن توسط فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی با نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نوشته شده‌ است. داستان درباره دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌است باعث تعجب وی می‌شود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند او را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند. بار دراماتیک این فیلم در مشهد و حرم امام رضا (ع) اتفاق می‌افتد. جایی که پسر یاسمن پس از سال‌ها سکوت و انزوا بهبود یافته و به عبارتی شفا می‌گیرد. گروه بازیگران این فیلم را پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی، رضا صابری، حامی ترابی و صابر ابر تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha