ترویج عفاف و حجاب رسالت‌ حوزه فرهنگ و هنر است
کد خبر: 4070198
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

ترویج عفاف و حجاب رسالت‌ حوزه فرهنگ و هنر است

مدیرکل ارشاد استان کردستان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه فرهنگ و هنر ترویج حجاب و عفاف است، گفت: در این راستا هفته «زن کُرد ـ سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی» در این اداره تدوین شده است.

نمایشگاه صنایع دستی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان  در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی بانوان که شامگاه گذشته، 20 تیرماه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در خانه کُرد سنندج برپا شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه فرهنگ و هنر ترویج حجاب و عفاف است.

وی افزود: در گرامیداشت هفته حجاب و عفاف علاوه بر برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان در محل خانه کُرد سنندج، همایش منطقه‌ای «رایحه» ضمن تجلیل و قدردانی از مروجان و مبلغات حجاب و عفاف استان همراه با برگزاری پنل‌های تخصصی با موضوع حجاب و عفاف برگزار می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: «مبانی فقهی و حقوقی حجاب و عفاف»، «جایگاه تاریخی و پیشینه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی ـ ایرانی» و «سواد رسانه‌ای حجاب و عفاف» از پنل‌های تخصصی همایش منطقه‌ای «رایحه» بوده است که با حضور اساتید برجسته استان کردستان برگزار می‌شود.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی و هنری هفته حجاب و عفاف ادامه داد: در هفته «زن کُرد ـ سرمایه اجتماعی و توسعه فرهنگی» علاوه بر برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ویژه بانوان هنرمند و کارآفرین، تجلیل و قدردانی از بانوان فرهیخته عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و کارآفرین نیز مدنظر است.

دریایی افزود: در نمایشگاه صنایع دستی بانوان که با حضور جمعی از بانوان کارآفرین مناطق حاشیه شهر سنندج در خانه کُرد سنندج برگزار شده بخشی از آثار در حوزه حجاب و عفاف است.

گفتنی است؛ نمایشگاه صنایع‌دستی بانوان هنرمند و کارآفرین از تاریخ 20 لغایت 23 تیرماه سال جاری در محل خانه کُرد سنندج برپا شده که آثار صنایع دستی بانوان از جمله عروسک‌سازی، صنایع تزیینی و زیورآلات، لباس کُردی و اقلام فرهنگی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام
captcha