درخشش برنامه «تجلی قرآن در اشعار شاعران پارسی‌زبان» + فیلم
کد خبر: 4070247
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

درخشش برنامه «تجلی قرآن در اشعار شاعران پارسی‌زبان» + فیلم

برنامه «تجلی قرآن در اشعار شاعران پارسی‌زبان» رادیو قرآن در میان آثار برگزیدگان جشنواره «آیین سخن» در بخش ترکیبی، حائز رتبه شد.

سمیرا قنبری، تهیه کننده‌ رادیو قرآنبه گزارش ایکنا، برنامه 30 دقیقه‌ای رادیو قرآن با عنوان «تجلی قرآن در اشعار شاعران پارسی‌زبان» در میان آثار برگزیدگان جشنواره «آیین سخن» در بخش ترکیبی، حائز رتبه و تجلیل شد.

سمیرا قنبری، محقق و تهیه‌کننده‌ این برنامه گفت: برنامه «تجلی قرآن در اشعار شاعران پارسی‌زبان» در 27 اردیبهشت‌ماه روز بزرگداشت ادب فارسی از رادیو قرآن پخش شد. این برنامه به گویندگی فاطمه رکنی و گزارشگری طاهره شاهچراغی با بخش‌هایی چون کارشناسی، مشاعره قرآنی، گزارش و معرفی کتاب و خوانش اشعار شاعران با مضامین قرآنی به روی آنتن رفت.

وی با تأکید بر اینکه جشنواره آیین سخن برای نخستین سال برگزار شد، درباره ضرورت تحقیق برای یک برنامه‌ساز اظهار کرد: تحقیق طبیعتاً برای هر برنامه لازم است. چند هفته پیش از تولید یک برنامه، مطالعاتم را آغاز می‌کنم و حتی در بسیاری از موارد شخصاً به کتابخانه ملی و مجلس مراجعت می‌کنم و حتی کتاب‌هایی خریداری کرده تا با متنی محققانه و مستند، برنامه را تهیه و تولید کنم. حتی به دلیل اشرافم به زبان عربی در برخی از برنامه‌ها متناسب با تخصصم از منابع دست اول ترجمه نشده استفاده می‌کنم، لذا تحقیق جزو لاینفک یک برنامه‌ساز است.  

این تهیه‌کننده برنامه‌های رادیو قرآن در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کرد، منتخب جشنواره شود؟ گفت: فکر نمی‌کردم رتبه کسب کنم. نزدیک به 250 اثر رادیویی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

یادآور می‌شود، سمیرا قنبری، دانشجوی دکتری علوم قرآن دانشگاه الزهرا(س) است. او ۱۲ سال است که مشغول به فعالیت در رادیو قرآن است. قنبری دارنده رتبه‌هایی دیگری در جشنواره‌هایی چون بخش مسابقه «گفت‌آیه» در سال 92 و در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی رادیویی شده است. قنبری دوبار نیز عنوان قرآن‌پژوه برتر در حوزه رسانه شناخته شده است.

همچنین نخستین جشنواره «آیین سخن» از سوی رادیو ایران با همکاری شورای پاسداشت زبان فارسی معاونت صدا جهت نگهبانی، توسعه و ترویج زبان فارسی در بخش‌هایی چون مردمی، فضای مجازی و رادیونما، گفت‌وگومحور، گفتارمحور، مستند، تبلیغی، نمایش، مسابقه و ترکیبی برگزار شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های رادیو قرآن به نشانی http://radioquran.ir/ مراجعه شود.

انتهای پیام
captcha