حجاب؛ تضمینی برای حفاظت از زنان در برابر آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4070398
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۳

حجاب؛ تضمینی برای حفاظت از زنان در برابر آسیب‌های اجتماعی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان با بیان اینکه ستاد به عنوان نهادی که مسئولیت نظارت بر عفاف و حجاب را در جامعه دارد، افزود: سعی بر این است کاری کنیم که همه بپذیرند حجاب تضمینی برای حفاظت زنان و دختران ما در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

محمود الله مرادی دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، محمود الله‌مرادی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان امروز، ۲۱ تیرماه در آیین اختتامیه همایش منطقه‌ای «رایحه» اظهار کرد: باید حرکتی مبتنی بر کارهای فرهنگی، خودباوری دینی و ارزش‌های اخلاقی برای ترویج عفاف و حجاب آغاز شود.

وی با بیان اینکه ستاد به عنوان نهادی که مسئولیت نظارت بر عفاف و حجاب را در جامعه دارد، افزود: سعی بر این است کاری کنیم که همه بپذیرند حجاب تضمینی برای حفاظت از زنان و دختران ما در برابر آسیب‌های اجتماعی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بیان کرد: باید مراقب توطئه‌های دشمنان باشیم که برای همه اقشار برنامه دارند و هر روز به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به جامعه هستند.

وی ادامه داد: امروز تهدید دشمنان برای زنان و دختران بیشتر از همه است و اعتقاد داریم از دامن زن مرد به معراج می‌رود اما دشمن به دنبال رواج بی‌بندوباری و برهنگی است.

الله‌مرادی افزود: کسانی که در ادارات دولتی هستند باید بدانند امر به معروف یک کار سلبی نیست بلکه ایجابی است و باید هدایت و ارشاد را در پیش بگیرند و کار آمران به معروف باید مبتنی بر ارزش‌های اسلامی باشد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان در پایان یادآور شد: طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر باید مروج این فریضه الهی در جامعه باشند.

اجرای طرح ندای فطرت در کردستان

بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: در قرآن کریم سوره نور و سوره احزاب به حجاب و عفاف اشاره شده و این بیانگر اهمیت این موضوع است.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام توان خود را برای از بین بردن هویت زنان به کار برده‌اند، افزود: اگر بخواهیم در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب حرکت و تمدن نوین اسلامی را پیاده کنیم باید فریضه عفاف و حجاب را رعایت کنیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان بیان کرد: طرح ندای فطرت با لایه‌های مختلف را از سال ۹۷ در استان آغاز کردیم و یکی از این لایه‌ها عفاف و حجاب بوده که در این راستا اقدامات گسترده‌ای انجام شده است.

وی برگزاری نمایشگاه مد لباس ایرانی، احیای پوشش لباس کُردی و ارتقای مقوله حجاب و عفاف در سطح پایگاه‌های بسیج و مساجد را از برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در استان ذکر کرد.

توفیق مفاخری، دبیر پنل سواد رسانه‌ای حجاب و عفاف نیز در این همایش اظهار کرد: تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های شوم دشمنان در ارتباط با شکستن حریم عفاف و حجاب، تبیین و تشریح آثار مثبت عفاف و حجاب و حیا و آثار زیان‌بار نادیده گرفتن آن‌ها و ارائه الگوهای مطلوب و جذاب حجاب و عفاف باید مورد توجه باشد.

وی افزود: تربیت نیروهای کارشناس در بحث حجاب و عفاف و امور بانوان از میان کارآمدترین نیروهای رسانه‌ها و برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها برای دست‌اندرکاران رسانه‌ها نیز از راهکارهای ترویج حوزه عفاف و حجاب به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ مروجان عفاف و‌ حجاب، فعالان رسانه‌ای و مدیران و شهروندان اثرگذار حوزه عفاف و حجاب در محلات مختلف در این همایش تجلیل شدند.

یادآور می‌شود؛ قبل از برگزاری این همایش سه پنل تخصصی با موضوعات مبانی فقهی و حقوقی حجاب و عفاف، سواد رسانه و عفاف و حجاب و پنل تخصصی جایگاه تاریخی و پیشینه حجاب و عفاف در فرهنگ اسلامی _ ایرانی در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد.

انتهای پیام
captcha