آشنایی با فرهنگ اسلامی در جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی + عکس
کد خبر: 4071828
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

آشنایی با فرهنگ اسلامی در جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی + عکس

بزرگترین جشنواره مسلمانان کانادا با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و ارائه انواع غذاهای حلال در شهر لندن در ایالت اونتاریوی کانادا برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سی تیوی نیوز، مسلم فست (Muslim Fest)، بزرگ‌ترین جشنواره مسلمانان در آمریکای شمالی، روز یکشنبه، 26 تیرماه در شهر لندن در ایالت انتاریوی کانادا برگزار شد. 

این جشنواره فرصتی برای صدها بازدیدکننده پس از دو سال وقفه به دلیل همه‌گیری کرونا بود.

مادوبا احمد، مسئول برگزاری جشن گفت بدیهی است که امروز روز هیجان‌انگیزی است. ما امسال محدودیت‌های کرونایی را نداریم و می‌توانیم با جامعه مسلمانان از نزدیک دیدار کنیم. 

وی افزود دو سال قبل جشنواره به صورت خودرویی و با حضور 100 تا 200 خودرو برگزار شد. سال گذشته ما مجبور بودیم در مورد اینکه چه تعداد شرکت‌کننده می‌توانند در محل جشن حضور داشته باشند، محدودیت داشته باشیم اما امروز حضور همه آزاد است؛ همه باید شرکت کنند و حضور داشته باشند.

این رویداد مجموعه‌ای از اجراهای هنری، موزیکال، تئاتر، کمدی و همچنین انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را در برداشت. در این جشنواره تعداد زیادی از خانواده‌های مسلمان حضور داشتند که از یک روز در هوای آزاد با فرزندان خود و اجرای برنامه‌های سرگرم کننده، لذت بردند و با فرهنگ اسلامی بیشتر آشنا شدند.

مادوبا افزود: امسال مردم بیشتری از جشن استقبال کردند؛ آب و هوای بسیار خوبی در اینجا داریم؛ ما خوشحالیم که هنرها و آداب مسلمانان را در این جشن به نمایش می‌گذاریم.

این جشنواره در پنج شهر مختلف برگزار می‌شود. قبل از لندن، این کارناوال در 16 جولای در مارکهام برگزار شد.

مسلم فست یک جشنواره فرهنگی سالانه است که مسلمانان را از سراسر کانادا و حتی سراسر جهان گرد هم می‌آورد. این جشنواره یکی از 100 جشنواره برتر انتاریو بوده و در بین 40 جشنواره برتر آمریکای شمالی فهرست شده است.

مسلم فست که در سال 2004 راه اندازی شد، پروژه مشترک DawaNet و Sound Vision است. امروزه این جشنواره بزرگترین جشنواره مسلمانان آمریکای شمالی در نوع خود محسوب می‌شود که سالانه بیش از 30 هزار شرکت کننده را به خود جذب می‌کند.

این رویداد اخیراً جوایز محلی و ملی مختلفی از جمله جوایز بهترین کمپین رسانه اجتماعی و بهترین جشنواره سبز را دریافت کرده است.

 

انتهای پیام
captcha