دولت با همه توان از برنامه قرآنی مردمی حمایت می‌کند
کد خبر: 4071950
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
معاون رئیس جمهور:

دولت با همه توان از برنامه قرآنی مردمی حمایت می‌کند

معاون امور مجلس رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم مشکات با تأکید بر ایجاد برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برای جذب جامعه به انس با قرآن و عمل به آن گفت: دولت مردمی در کنار و حامی فعالیت‌های فرهنگی و دینی است و امروز معاونت قرآنی که در دوره وزارت ارشاد اسلامی ایجاد کردیم با همه توان از چنین مراسم‌هایی مردمی قرآنی حمایت می‌کند.

به گزارش ایکنا، مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و دومین دوره بین‌المللی مسابقات قرآنی مشکات، 27 تیرماه با حضور سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور و در گسترده و باشکوه آحاد مردم، قاریان، حافظان و داوران بین المللی قرآن در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار شهر کوهسار برگزار شد.

سیدمحمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور در این مراسم ضمن تبریک عید سعید غدیر و تأکید بر ارزشمند بودن حضور با شکوه مردم در این مراسم گفت: اقشار مختلف مردم ایران به بزرگداشت شعائر دینی و مذهبی اعتقاد وایمان قلبی دارند و حضور گسترده و پرشور در این برنامه و حضور پررنگ و باشکوه در مراسم نکوداشت عید غدیر و گرامیداشت ایام سرور یا عزای اهل بیت عصمت وطهارت(ع) ازجمله جلوه‌های بروز و ظهور این اردات و باور مردم و احترام به قرآن و تربیت قرآنی است.

حسینی با تأکید بر اینکه مسئولین فرهنگی وظیفه دارند با برنامه‌ریزی‌های دقیق از ظرفیت عظیم و با ارزش ایمان و اعتقاد قلبی مردم به شعائر دینی، برای رشد و تعالی روزافزون جامعه استفاده کنند، افزود: یکی از راه‌های ترویج مضامین بلند قرآن کریم برگزاری مسابقات و برنامه‌های مختلف قرآنی است که البته در اینگونه برنامه‌ها لازم است در کنار توجه به تلاوت و حفظ آیات قرآن، آشنایی با مضامین عمیق قرآن نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در مسیر آشنایی با مضامین عمیق قرآن تنها نباید به یک مسابقه اکتفا شود، تصریح کرد: لازم است با برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی و هنری جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها را به انس با قرآن و عمل به آن تشویق کرد. امیدوارم روز به روز به جایگاهی برسیم که منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص ۱۰ میلیون حافظ قرآن محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما چهره‌ای متمایز درعرصه جهانی در عمل به مضامین و مفاهیم قرآنی در زندگی شخصی و مسائل اجتماعی ارائه کرده است، گفت: در عرصه عمل به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی نشان داده‌ایم که مقید به آموزه‌های قرآنی هستیم و بر این اساس جلوی زیاده‌خواهی و سلطه‌گری بیگانگان ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم بر ما سلطه یابند.

حسینی با اشاره به اینکه فرهنگ قرآنی در جهان اسلام و کشور‌های مختلف تسری یافته است، گفت: باید در کنار تجلیل از شجاعت، غیرت و دلاوری امام علی(ع) در صحنه نبرد با کفار، سیره و سلوک حضرت در مسائل اجتماعی و سیاسی نیز معرفی و مورد توجه باشد که در این راستا مسئولیت سنگینی بر عهده کارگزاران و مدیران نظام اسلامی قرار دارد.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: انقلاب اسلامی با شعار‌های عزت، مودت، اخلاق و عدالت که همه برگرفته از آموزه‌ها و مضامین قرآنی بود، به پیروزی رسید و استمرار یافت و نیاز است که اهداف و آرمان‌ها مدام مورد تأکید قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که فاصله طبقاتی در جامعه وجود نداشته باشد، گفت: باید از رانت و فساد جلوگیری شود و نظام اسلامی چنین عزم و اراده‌ای دارد به ویژه امروز که سه قوه از روحیه انقلابی و ولایی برخوردار هستند، باید تلاش مضاعفی داشته باشیم تا مشکلات انباشته شده‌ای که وجود دارد، برطرف شده و جامعه‌ای در تراز حکومت علوی داشته باشیم.

حسینی ضمن قدردانی از بانیان برگزاری مسابقات قرآنی مشکات افزود: دولت مردمی در کنار و حامی فعالیت‌های فرهنگی و دینی است و امروز معاونت قرآنی که در دوره وزارت ارشاد اسلامی ایجاد کردیم، با همه توان از چنین مراسم‌های مردمی قرآنی حمایت می‌کند. اگر چه بخش عمده‌ای از وقت رئیس جمهور و دولتمردان به مسائل اقتصادی معطوف است، اما در کنار آن از موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز غافل نیست و از فعالیت‌های مختلف فرهنگی و قرآنی حمایت می‌کند.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی محمدی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی مشکات و امام جمعه کوهسار گفت: مؤسسه قرآنی مشکات با مجوز رسمی از سازمان دارالقرآن الکریم کشور و ستاد عالی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، چند سالی است که با هدف ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور فعالیت‌های چشمگیری داشته است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۵۰ کشور جهان در این رقابت قرآنی شرکت کردند، اما در سال جدید بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از ۶۵ کشور جهان در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند؛ این درحالی است که بخش بین‌الملل ما تا یک ماه دیگه فرصت ثبت نام دارند. پیش‌بینی ما این است که ۸۰ تا ۹۰ کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند.

محمدی گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل، اذان، ترتیل، مفاهیم و قرائت تقلیدی (شامل تقلید از ۴ استاد مصری، عبدالباسط محمدعبدالصمد، محمدصدیق منشاوی، مصطفی اسماعیل، شحات محمد انور) برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، مسابقات قرآنی مشکات به منظور ترویج فعالیت‌های قرآنی و فراهم آوردن زمینه‌ای جهت اُنس بیش از پیش با مفاهیم تعالی بخش و انسان‌ساز قرآن کریم و همچنین نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن کریم در محیط جامعه، برای اولین بار در سطح استان البرز به صورت حضوری برگزار شد.

انتهای پیام
captcha