برگزاری آیین‌ها و مناسبت‌های مذهبی به تشکل‌های مردمی سپرده شود
کد خبر: 4071951
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

برگزاری آیین‌ها و مناسبت‌های مذهبی به تشکل‌های مردمی سپرده شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با شاره به در پیش بودن عزاداری‌های ماه محرم گفت: رمز موفقیت جشن‌ها، آئین‌ها و مناسبت‌های مذهبی مردمی کردن این مراسم ها است و باید با استفاده از توان دستگاه‌های دولتی کار برگزاری این آئین‌ها به مردم و تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی سپرده شود.

رمز موفقیت جشن‌ها و مناسبت‌های مذهبی مردمی کردن آنها استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 28 تیرماه، در نشست ستاد سامامدهی شئون فرهنگی و مناسبت‌های مذهبی استان با قدردانی از برگزاری بسیار مناسب و باشکوه دهه ولایت به ویژه روز عید غدیر گفت: هرجا کار‌ها به مردم و تشکل‌های مردمی واگذار شود با بهترین شکل و باشکوه‌تر انجام می‌شود و مصداق بارز آن برگزاری روز گذشته جشن‌های این عید بزرگ بود که نسبت به سال‌های قبل بسیار با شکوه خاصی تبلور یافت.

وی با شاره به در پیش بودن عزاداری‌های ماه محرم گفت: رمز موفقیت جشن‌ها، آئین‌ها و مناسبت‌های مذهبی مردمی کردن این مراسم ها است و باید با استفاده از توان دستگاه‌های دولتی کار برگزاری این آئین‌ها به مردم و تشکل‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی سپرده شود.

آل‌هاشم، با اشاره به اینکه عید غدیرخم و مباهله در اسلام بسیار مورد تاکید قرارگرفته است افزود: روز مباهله کمتر از اعیاد مذهبی نیست و مسلمانان باید به این موضوع اهتمام جدی داشته باشند و قبل از روز مباهله از راه‌اندازی هیئت‌های عزاداری ایام محرم پرهیز کنند تا این روز تحت الشعاع عزاداری‌ها قرار نگیرد.

وی عزاداری‌های ایام ماه محرم را فرصتی مناسب برای تبیین اهداف قیام اباعبدالله الحسین دانست و اضافه کرد: هیئت‌ها و عزاداران حسینی باید با متولیان همکاری لازم را برای برگزاری مناسب این ایام داشته باشند و پس از روز مباهله به آماده کردن فضای شهر‌ها و سیاه پوش کردن خیابان‌ها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، از مسئولان هیئت‌های عزاداری اباعبدالله الحسین خواست در برگزاری عزاداری‌ها از ایجاد مشکلات ترافیکی برای شهروندان و بیماران جلوگیری کنند و اجازه ندهند دسته‌های عزاداری با راهبندان و انسداد خیابان‌ها باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان شوند چرا که عاشقان واقعی امام حسین(ع) راضی به آزار و اذیت مردم نیستند.

انتهای پیام
captcha