معرفی نمایشگاه‌های قرآنی تهران
کد خبر: 4072394
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

معرفی نمایشگاه‌های قرآنی تهران

کیفیت برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی بسیار بالا است و بازدیدکنندگان همواره در زمان‌های مشخص برای دیدار این همایش فرهنگی و اجتماعی حاضر می‌شوند. کسانی که نمی‌توانند خود را به تهران برسانند و در نمایشگاه‌ها شرکت کنند اغلب حسرت آن را می‌خورند. یکی از دلایل عدم حضور این افراد نبود جایی برای اقامتشان در تهران است.

طی چند سال اخیر به علت بیماری کوید 19 بسیاری ازنمایشگاهها به تعطیلی انجامید. مهمترین نمایشگاه، نمایشگاه قرآن بود که در سال 1400 به صورت مجازی برگزار شد. اما حالا دوباره امکان برپایی این همایش بزرگ فرهنگی و اجتماعی فراهم شده و شهر تهران میزبان بازدیدکنندگان بوده است.

در این بخش قصد داریم به معرفی نمایشگاه های قرآنی بپردازیمو همچنین راهکاری برای اقامت آسان بازدیدکنندگان این همایشها ارائه دهیم.

بیستونهمین نمایشگاه قرآن تهران

در بیستونهمین نمایشگاه بینالمللی قرآن 45 بخش مجزا در 40 هزار متر به مؤسسات قرآنی سراسر کشور اختصاص داده شد و مسئولان و بازدیدکنندگان این غرفهها برای مدت مشخصی به تهران سفر کردند تا بتوانند محصولات فرهنگی خود را عرضه کنند.

27 فروردین 1401 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) در ماه رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) بیستونهمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم از ساعت 17 آغاز به کار کرد و تا 9 اردیبهشت به فعالیت پرداخت.

علاوهبر ایران، کشورهای زیادی از جمله مالزی، سوریه، نیجریه، یمن، الجزایر، مسکو، عراق و... این همایش را همهساله برپا میکنند و مسلمانان سراسر جهان را به تماشای اعجاز پیامبر یعنی قرآن فرا میخوانند. معمولا در این نمایشگاهها از نسخ خطی و کمیابی رونمایی میشود که به زبانهای مختلف نگاشته شدهاند.

در تهران به جز این همایش بینالمللی، طی سال انواع نمایشگاههای قرآنی دیگر برگزار میشود که مردم از سراسر کشور برای بازدید از آن به پایتخت سفر میکنند و اگر خویشاوند یا آشنایی در این شهر نداشته باشند برای استراحت و اقامت خود معمولا آپارتمان مبله در تهران اجاره میکنند. با توجه به اینکه این نوع آپارتمانها تجهیزات یک خانه کامل را دارند موجبراحتی و آسایش مسافران میشوند.

نمایشگاه های قرآنی

در کنار رویداد بزرگ نمایشگاه بینالمللی تهران که در سال فقط یک بار برگزار میشود، جلسات، نشستها و همایشهای قرآنی و مذهبی دیگری نیز در طول سال برپا میشود تا انس و الفت مردم را با این کتاب آسمانی بیشتر میکنند. در ایام محرم، صفر، اعیاد و... همواره فعالیتهای بسیار متنوعی در زمینه شناخت قرآن و ائمه و اطهار صورت میگیرد.

اگر ساکن تهران نیستید اما به شدت به حضور در این مجالس علاقهمندید میتوانید به اجاره خانه مبله در تهران بیندیشید. البته با توجه به اینکه هزینههای سفر گاهی زیاد میشود گزینه مناسب بعدی برای اقامت شما میتواند اجاره سوئیت ارزان در تهران   باشد. حسن رزرو این مکانهای اقامتی این است که وسایل یک خانه کامل در آنها موجود است و میتوانید بدون نگرانی از شرایط اقامت خود به فعالیتهای مذهبی و قرآنی بپردازید و در هزینههای سفر نیز صرفه‌جویی کنید.

برخی از نمایشگاه ها و مجالس مذهبی سال 1401 در تهران

اگر از نمایشگاه بینالمللی قرآن امسال جا ماندید نگران نباشید. باتوجه به شرایط فعلی احتمال اینکه سالهای آینده نیز این نمایشگاه به صورت حضوری برگزار شود وجود دارد. شما میتوانید از نمایشگاه مجازی بهره ببرید یا اینکه در محافل دیگر مذهبی مرتبط با قرآن در تهران حضور پیدا کنید. برخی از این محافل عبارتاند از:

محافل تفسیر قرآن
مجالس سوگواری سیدالشهدا در ایام محرم
دورههای ارتقا داوران مسابقات قرآنی
برپایی رقابت میان قاریان

محافل و مجالس دیگری نیز در طول سال برگزار میشوند که طرحهای آنها چند ماه قبل از برگزاری اطلاعرسانی میشوند. اگر شما ساکن تهران نیستید میتوانید با انتخاب هرکدام از طرحها، زمانبندی سفر خود به این شهر را انجام دهید و یک آپارتمان مبله در تهران اجاره کنید. اجاره سوئیت ارزان در تهران نیز در ایام مختلف سال امکانپذیر است. البته در ایام خاصی مانند نمایشگاه بینالمللی قرآن یا ایام سوگواری سیدالشهدا یافتن یک محل اقامتی مانند اجاره خانه مبله در تهران کمی دشوارتر است اما در ادامه به شما سادهترین روش رزرو مکانی ارزان در تهران را خواهیم گفت.

سخن آخر

کیفیت برگزاری نمایشگاههای قرآنی بسیار بالا است و بازدیدکنندگان همواره در زمانهای مشخص برای دیدار این همایش فرهنگی و اجتماعی حاضر میشوند. کسانی که نمیتوانند خود را به تهران برسانند و در نمایشگاهها شرکت کنند اغلب حسرت آن را میخورند. یکی از دلایل عدم حضور این افراد نبود جایی برای اقامتشان در تهران است.

اسنپ روم برای رفع این مشکل از طریق وبسایت اسنپ روم،اپلیکیشن اسنپ روم و همچنین سوپر اپلیکیشن اسنپ شرایط را برای اقامتی ارزان و راحت برای مسافران فراهم کرده است.

پشتیبانی 24ساعته در 7 روز هفته و همچنین هزینه کنسلی رایگان از جمله ویژگیهای مثبت اسنپ روم است. در صورتی که دیگر نمیخواهید از نمایشگاه قرآنی جا بمانید میتوانید به صورت آنلاین یا تلفنی سوئیت یا آپارتمان مبله در تهران اجاره کنید و سفری ارزان برای بازدید از این همایشها داشته باشید.

همچنین اگر خودتان در این نمایشگاهها غرفه داشته باشید برای استراحت در ساعات شب میتوانید خانههای مبله اسنپ روم را که در تمام خیابانهای تهران وجود دارند، رزرو کنید.

 

انتهای پیام
captcha