عید غدیر؛ عیدالله مسلمانان و شیعیان است
کد خبر: 4072497
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹

عید غدیر؛ عیدالله مسلمانان و شیعیان است

امام جمعه زنجان گفت: روز عید غدیر، عیدالله و روز شادمانی و خوشحالی و روز سپاس و ستایش مسلمانان از خداوند متعال است.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان، ظهر امروز، ۳۱ تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، ضمن دعوت مسلمانان و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به اهمیت واقعه غدیر در تداوم و پایداری دین اسلام، عنوان کرد: این واقعه به قدری باارزش است که خداوند فرمود امروز دین بر مسلمان کامل شد و پس از این کفار نمی‌توانند به مسلمانان آسیب برسانند.

خطیب نماز جمعه زنجان افزود: پیش از واقعه غدیر نیز احکام دیگری مانند روزه، نماز، حج، امر به معروف و نهی از منکر وجود داشت اما در روز غدیر مسیر امامت و ولایت مسلمانان رسم شد و به همین دلیل پایه‌های دین اسلام استوار ماند.

وی با اشاره به تلاش کفار برای تسلط بر مسلمانان، بیان کرد: ۲۳ سال بود که کفار شبانه‌روز تلاش می‌کردند با اعمال مختلفی از جمله ترور، تهاجم و تفرقه‌افکنی، دین مبین اسلام را ریشه‌کن کنند که به برکت خطبه غدیر، هیچ‌کدام نتیجه نداد و بی‌نصیب ماندند.

امام جمعه زنجان با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: من علی را انتخاب نکردم، بلکه پروردگار انتخاب کرد و لقب امیرالمومنین فقط شایسته علی و لباس امامت فقط و فقط بعد از من شایسته قامت استوار علی بن ابی طالب است، یعنی هرکس خودش را امیرالمومنین بداند، خلاف دستورات خداوند عمل کرده است.

خاتمی با اشاره به تفکر اشتباه دیگر ادیان در مورد اسلام، بیان کرد: متاسفانه پیروان ادیان دیگر اسلام را به اشتباه شناخته‌اند و می‌گویند اسلام دین عزا و غم است اما در حقیقت اسلام اعیاد بزرگی از جمله غدیر، قربان و روز مباهله دارد و در کنار این‌ اعیاد خجسته، عزاداری در دین اسلام نیز بزرگ و ارزشمند است که نشان از ابهت جهان اسلام و مسلمین دارد.

وی با اشاره به سخن علامه امینی در خصوص برپایی عید غدیر و ایام محرم، گفت: مسلمانان یک بار در واقعه غدیر غفلت کردند و این باعث شد امامت و ولایت به امیرالمومنین (ع) نرسد اما نباید این اشتباه در عزاداری محرم نیز تکرار شود و باید هر ساله این عزاداری برای امام حسین (ع) با شور بیشتری برگزار شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به ارتباط تداوم و پایداری دین مبین اسلام و واقعه عاشورا، اظهار کرد: تداوم دین اسلام و ماندگاری قرآن در بین مسلمانان به برکت محرم و خون امام حسین (ع) است.

وی در ادامه با گرامی‌داشت سالروز عملیات موفق مرصاد در دوران جنگ تحمیلی سال ۶۷، تصریح کرد: دشمن وقتی دید ایران قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت را قبول کرد، صدام را تحریک کردند که طی سه روز از غرب حمله کرده و کرمانشاه، اسلام‌آباد و همدان را فتح کند و اسمش را فروغ جاویدان گذاشتند که در واقع فروغ جاویدان تبدیل شد به اعلام و شکست نفاق و ۳۰۰۰ نفر از سربازان رژیم بعث و تعدادی نیز اسیر شدند و سپاه، ارتش و نیروی هوایی از این عملیات صدام به عنوان «غروب نفاق ماندگار» نام بردند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اهمیت آگاهی مسلمانان به دلیل افزایش فتنه‌ها در آخرالزمان، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمود آخرالزمان فتنه‌ها زیاد می‌شود و باید حواس‌مان جمع باشد و در انتهای فتنه‌ها مشت منافقان باز می‌شود و در صورتی که ما آگاه باشیم و اسیر این نقشه‌های شوم نشویم، چهره‌های‌شان پدیدار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha