افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور
کد خبر: 4072662
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲

افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور

نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور، امروز در راستای برنامه‌های دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور در سازمان فرهنگ و ارتباطاتبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، امروز یکم مرداد‌ماه میزبان مراسم افتتاحیه نمایشگاه محصولات صادرات محور بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور رئیس این سازمان طی سخنانی در این مراسم با اشاره به اهمیت صادرات محصولات فرهنگی، گفت: امیدواریم ظرفیت‌های بخش خصوصی و غیر حاکمیتی به کمک ما بیایند تا ما بتوانیم ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران را در خارج از کشور به خوبی به نمایش بگذاریم. تلاش ما بر این است که این نمایشگاه فرصت‌های جدیدی را برای معرفی محصولات فرهنگی به خارج از کشور ایجاد کند.

ایمانی‌پور تصریح کرد: این اقدام، حرکت نوینی است و زود است درباره نتایج آن صحبت کنیم اما انتظار ما این است که رایزنان فرهنگی هم بتوانند ظرفیت‌های کشورهای مقابل را شناسایی کرده و در این مسیر به افرادی که در داخل علاقه‌مند به حضور در خارج از کشور هستند، کمک کنند.

افتتاح نمایشگاه محصولات فرهنگی صادرات محور در سازمان فرهنگ و ارتباطات

وی افزود: ما جشنواره‌ای به نام «از ایران» برگزار کردیم و تلاش کردیم محصولات فرهنگی را شناسایی کنیم. ان شاء‌الله در فرصت‌های آینده هم بتوانیم این ظرفیت‌ها را بیشتر معرفی کنیم و افراد و گروه‌ها حضور موثری داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: مؤسساتی که در نمایشگاه حضور دارند صاحب تجربه های خوبی هستند و در کنار این موسسات از صاحبان ایده های نو هم برای حضور در نمایشگاه محصولات صادرات فرهنگی دعوت کرده‌ایم. 

ایمانی‌پور ادامه داد: این نمایشگاه با حضور بیش از 80 مؤسسه علمی و فرهنگی که برای داخل و خارج از کشور تولیداتی را دارند، برگزار شده است و ما بسیاری از آنان را در رویداد «از ایران» شناسایی کردیم. امیدواریم بتوانیم حامی و کمکی برای این مؤسسات در ظرفیت‌افزایی باشیم و حضورشان در خارج از کشور را تسهیل کنیم.

وی در پاسخ به سؤال ایکنا درباره راهکارهای سازمان فرهنگ و ارتباطات برای عبور از ضعف‌ها و مشکلات گذشته در عرصه صادرات محصولات فرهنگی گفت: یکی از مشکلات اصلی این است که ظرفیت‌های داخلی با ظرفیت‌های بومی اتصال و ارتباط ندارند. ما در دوره جدید سازمان تلاش می‌کنیم که ظرفیت‌های شناسایی شده با هم متصل شوند و اتصال لازم را در زمینه ارتباط این ظرفیت‌ها در داخل با متناظر آن در خارج از کشور ایجاد کنیم.

ایمانی‌پور تأکید کرد: در زمینه بازاریابی محصولات و کمک به حضور این صنایع و مؤسسات در خارج از کشور هم تلاش می‌کنیم تا این مؤسسات بتوانند از این طریق فعالیت خود را در این کشورها توسعه دهند.

انتهای پیام
captcha