مقبولیت فرهنگی در بین مردم ظرفیت مهم برای انجام فریضه جهاد تبیین است
کد خبر: 4072976
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸

مقبولیت فرهنگی در بین مردم ظرفیت مهم برای انجام فریضه جهاد تبیین است

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت: باور پذیری و مقبولیت فرهنگ قرآنی در بین مردم ظرفیت مهم برای انجام فریضه جهاد تبیین است.

نشست منطقه ای اندیشه ورز بانوان قرآنی در اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، دوم مردادماه، در نشست روسای هیئت اندیشه‌ورز قرآنی در حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) اردبیل با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از شبکه مردمی در فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: باورپذیری و مقبولیت فرهنگ قرآنی در بین مردم ظرفیت مهم برای انجام فریضه جهاد تبیین است.

حریزاوی تصریح کرد: در سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه طرح عملیاتی حوزه جهاد تبیین به دو مقوله شبکه‌سازی و گفتمان‌سازی توجه داریم و از ظرفیت‌های مهم از جمله اصناف، بازاریان، کارمندان، دانشجویان، دانش‌آموزان، موسسات و خانه‌های قرآنی، مساجد و مهدهای قرآن استفاده می‌کنیم.

وی گفت: کسی می‌تواند وارد عرصه جهاد تبیین شود که گفتمان برتر داشته باشد و در این زمینه باید توجه داشته باشیم که رویکرد منفعل در تبیین‌گری راه به جایی نخواهد برد، بلکه باید تهاجمی عمل کرد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، ظرفیت بانوان اندیشه‌ورز قرآنی کشور و تعامل، هم‌افزایی و ساماندهی آنها برای ارتقای فضای زندگی قرآنی عموم مردم را از اهداف این نشست برشمرد و اظهار کرد: برنامه ما تاسیس قرارگاه جهاد تبیین در سازمان دارالقرآن کریم است و از همه اصناف و اقشاری که شیفته و دلداده قرآن هستند برای عضویت در این قرارگاه دعوت می‌کنیم.

حریزاوی در خصوص تعامل سازمان دارالقرآن با دیگر نهادهای متولی حوزه قرآنی گفت: سوابق خوبی در خصوص این همکاری در سازمان وجود دارد که به همین دلیل عنوان یک دستگاه خوش‌نام و خوش‌خدمت شناخته می‌شود.

رئیس دارالقرآن کریم افزود: مجموعه‌های مختلفی که می‌خواهند از اصیل‌ترین، عمیق‌ترین و درست‌ترین اندیشه‌ها و خدمات قرآنی بهره‌مند شوند می‌توانند از دفاتر سازمان دارالقرآن کریم در سراسر کشور بهره ببرند و ما در قالب تعامل و تفاهم ملی این موضوع را دنبال خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: تمام دستاوردهای قرآنی کشور، که از اول انقلاب تاکنون برنامه‌ریزی شده و توسعه یافته است از جمله موضوع تلاوت، تدبر، کرسی‌های تفسیر و حفظ، تعالی پیدا می‌کند و جدی‌تر دنبال می‌شود.

محمدعلی خواجه پیری، از اعضای هیئت اندیشه‌ورز قرآنی کشور هم در این نشست بر لزوم عمل به فرامین مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر انسان به معنی واقعی کلمه به خدا و آیات الهی اعتماد داشته باشد، در شرایط بسیار سخت، در پناهگاه قرآن به آرامش و اطمینان حقیقی می‌رسد.

وی افزود: افراد گمنامی در اقصی نقاط کشورند که با دست خالی کارهای بزرگ قرآنی انجام می دهند اما متاسفانه برخی اوقات توجهی به ایشان نمی‌شود.

این پیشکسوت قرآنی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگی که در دسترس است، افزود: صداوسیما، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حوزه‌های علمیه، سپاه پاسداران، نیروهای مسلح، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی قرآن، اتحادیه تشکل‌های قرآنی، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ستاد اقامه نماز و دانشگاه‌ها ظرفیت‌های بسیار خوبی‌ هستند که در اختیار داریم و اگر همه پای کار بیاییم، وفاق داشته باشیم و گوش به فرمان مقام معظم رهبری که پرچم‌دار واقعی قرآن‌ است حرکت کنیم، آن وقت انجام کارهای بزرگ قرآنی سهل خواهد بود.

در ادامه لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور نیز با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: از بهمن سال گذشته راه‌اندازی هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در شهرستان‌ها  در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: تاکنون در بیش از ۱۵۰ شهرستان هزار و ۵۰۰ نفر از بانوان قرآنی جهادی، انقلابی و نخبه به عضویت هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی در آمده و قرار است هیئت‌های اندیشه‌ورز شهرستانی در بیش از ۴۵۰ شهرستان تشکیل شود.

انتهای پیام
captcha