فرهنگ حفظ قرآن در همه خانواده‌ها رسوخ پیدا کند
کد خبر: 4074051
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴

فرهنگ حفظ قرآن در همه خانواده‌ها رسوخ پیدا کند

مدیرعامل موسسه مهد قرآن کشور گفت: با ایحاد جذابیت در فعالیت‌های قرآنی باید تلاش شود فرهنگ حفظ قرآن در همه خانواده‌ها رسوخ پیدا کند.

موسسات قرآنی

به گزارش ایکنا از زنجان، سید محمود چاووشی، مدیرعامل موسسه مهد قرآن کشور، ظهر امروز، ۶ مردادماه، در مراسم معارفه مدیر جدید مهد قرآن ابهر با بیان اینکه سال ۸۲ شعبه مهد قرآن در ابهر توسط مرحوم‌ پرویز حاج حسنی در این شهرستان پایه‌گذاری شد، اظهار کرد: این شعبه سال‌های سال به عنوان یک مجموعه قوی و خوب کار خود را ادامه داد.

وی با بیان اینکه موسسه کشوری مهد قرآن نیز بیش از سه دهه است که فعالیت خود را در کشور ادامه می‌دهد، تصریح کرد: این موسسه در سال ۱۳۷۱ به عنوان اولین موسسه کشوری کار خود را از تهران آغاز کرد و با توجه به استقبال خوب از فعالیت‌های آن روز به روز در حال رشد است.

این مسئول با بیان اینکه حاصل فعالان این موسسه در کشور تربیت چهار هزار حافظ کل قرآن کریم است، بیان کرد: وجه تمایزی که موسسه مهد قرآن با سایر موسسات دارد، وجود هیئت علمی در مهد است که اکثر اعضای آن از استادان طراز اول کشور بوده و سیاست‌گذاری برنامه‌های آموزشی در موسسه را تعریف و تدوین می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های موسسه در طول سال، برگزاری آزمون قرآن کریم است که حافظان قرآن در هر نقطه کشور می‌توانند در این مسابقات که به صورت استانی و کشوری برگزار می‌شود شرکت کنند، افزود: مدرکی که طی این مسابقات به حافظان اعطا می‌شود، یکی از معتبرترین مدارک حفظ قرآن در کشور است.

این مسئول یادآور شد: موسسه مهد قرآن یک موسسه غیرانتفاعی، عام‌المنفعه و مردمی است و ریالی از اعتبارات دولتی دریافت نمی‌کند. همچنین این موسسه یک موسسه غیرسیاسی است که همین باعث شده در این سه دهه موسسه رشد و جای خود را در بین مردم باز کند.

وی با بیان اینکه با تغیرات انجام‌ شده در موسسه مهد قرآن ابهر، شاهد فصل جدیدی از فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان خواهیم بود، متذکر شد: ابهر از پشتوانه خوب و قوی قرآنی برخوردار است که با توجه به همین موضوع امیدواریم با همکاری همگانی، شاهد تقویت فعالیت‌های مهد قرآن در این شهرستان باشیم.

چاووشی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، گفت: تربیت حافظ کل قرآن باید به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شده و در همه خانواده‌ها رسوخ پیدا کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید زمینه و بستری فراهم شود تا با ایجاد جذابیت در فعالیت‌های قرآنی، خانواده‌ها خودشان ترغیب شوند تا فرزندان‌شان را در کلاس‌های قرآن ثبت‌نام کرده و از فعالیت آن‌ها برای حافظ کل قرآن شدن حمایت کنند، افزود: این امر راهکاری برای تبدیل شدن جامعه ما به یک جامعه قرآنی است.

مدیرعامل موسسه مهد قرآن کشور با اشاره به فعالیت حافظان قرآنی در ابهر، خاطرنشان کرد: در شهرستان ابهر حدود ۲۰ حافظ کل قرآن داریم که باید تلاش کنیم در سال‌های آتی شاهد رشد مضاعف این حافظان باشیم.

انتهای پیام
captcha