عزاداری‌های محرم بیانگر اهداف قیام امام حسین(ع) باشد
کد خبر: 4074231
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲

عزاداری‌های محرم بیانگر اهداف قیام امام حسین(ع) باشد

امام‌جمعه زنجان گفت: عزاداری‌های ماه محرم باید به گونه‌ای برگزار شود که بیانگر اهداف قیام شکوهمند حضرت امام حسین(ع) باشد.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان، ظهر امروز، ۷ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، ضمن دعوت مسلمانان و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با اشاره به اهمیت برگزاری مطلوب مراسم مذهبی در ایام محرم، اظهار کرد: این حماسه بزرگ، فرصتی برای مبلغان، مداحان و شعرا است که با ارائه مطالب ارزشمند و صحیح، جامعه را از پیامدهای نهضت عاشورا آگاه سازند.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر و روز بزرگداشت شعر آیینی، از ۱۲ بیت به یاد ماندنی محتشم کاشانی یاد کرد و افزود: قیام امام حسین(ع) به خاطر فرضیه امر به معروف و نهی از منکر بود و ما باید رعایت این مسئله را وظیفه همگانی بدانیم.

وی با اشاره به فضلیت‌های ماه محرم، بر برگزاری مراسم و محافل باشکوه در شأن این ایام تاکید و خطاب به مداحان و شاعران، بیان کرد: هیئت باید کلاس درسی برای حسینی شدن و حسینی ماندن باشد. ما باید در شعرخوانی‌ها و روضه‌های خود، اخلاق‌مداری و امر به معروف و نهی از منکر را به مردم یادآور شویم.

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به روز صدا و سیما، از تلاش و زحمات شبکه استانی رسانه ملی قدردانی کرد و ادامه داد: هنوز با حد مطلوب در این عرصه فاصله داریم.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در دعوت مردم به خیرخواهی، امید، تعاون، اخوت، شکرگزاری، احسان، ایثار و گذشت، اضافه کرد: از بیان، تنگ‌نظری، ناامیدی، بدبین کردن مردم، حسد و خوف در هیئات و مراسم مذهبی پرهیز کنیم.

امام‌جمعه زنجان با استناد به سخنان مقام معظم رهبری، ابراز کرد: پایه‌های اخلاقی در کلمات و رفتار ائمه جمعه باید نمایان باشد، به همین خاطر معتقدیم زبان شعر بهتر از زبان نثر می‌تواند بیانگر رهنمودهای اخلاقی و عزای حسینی باشد.

وی مردم را به دعوت به ادای خون توصیه و بیان کرد: در این ایام به خصوص یاری‌گر و اداکننده زندگی به بیماران باشیم.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به تاریخ برگزاری اولین نماز جمعه، تصریح کرد: امام جمعه باید همانند یک پدر با تک‌تک افراد جامعه برخورد کرده و یادآور اخلاق و معنویت در جامعه باشد.

حجت‌الاسلام خاتمی با استناد به تأکیدات مقام معظم رهبری در برگزاری نماز جمعه گرم و صمیمی، تصریح کرد: ایشان بیان کردند که نماز جمعه باید امیدبخش، بصیرت‌افزا، آرامش‌بخش برای همه مردم بوده و حاشیه‌سازی، ناامیدی، اضطراب و بدگویی از دیگری در خطبه‌های ائمه جمعه بیان نشود؛ چرا که نقش ائمه جمعه امیدآفرینی در بین مردم است.

وی با بیان اینکه دشمنان دلسوز ما نیستند، تشریح کرد: ذر گذشته حضور زنان در اجتماع به صورت مفید و مؤثر پرثمر بوده و بیش از ۶۰ درصد دانشجویان ما دختر هستند و این بیانگر آزادی و موفقیت زنان این سرزمین است.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به اینکه آمریکا ۴۳ سال به دشمنی خود با ایران ادامه داده و تنها به دنبال منافع خود است، ابراز کرد: آمریکا خود را مدافع آزادی می‌داند اما بر همگان واضح است که این دشمنان از ارزش و قدرت اسلام هراس دارد. اسلام به زنان کرامت بخشیده و بانوان این سرزمین با حجاب اسلامی حتی چادر در عرصه‌های مهم و افتخارآمیز قدم برداشته‌اند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بر بیرون راندن دشمن از میدان تأکید کرد و افزود: مردم همواره یاری‌گر نظام و پای آرمان‌های انقلاب بوده‌اند و لازم است مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه زنان با حجاب در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی به نحوه احسن حاضر و باعث سربلندی و موفقیت‌های بزرگی شدند، خاطرنشان کرد: دشمنان اظهار می‌کردند که اعتقادات مردم ضعیف شده اما این وحدت و یکدلی را در حضور مردم و در مراسم غدیر و راهپیمایی‌ها دیده‌ایم و از این پس نیز شاهد شور و شوق مردم در قالب هیات مذهبی طی ایام محرم خواهیم بود. چرا که به گفته امام مردم عصر ما بهتر از مردم کوفه و مدینه هستند‌.

انتهای پیام
captcha