اجرای پویش ملی«ایثار حسینی، اهدای خون آگاهانه» در کرمان
کد خبر: 4074306
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

اجرای پویش ملی«ایثار حسینی، اهدای خون آگاهانه» در کرمان

مدیر کل انتقال خون استان کرمان از راه اندازی پویش ملی«ایثار حسینی، اهدای خون آگاهانه» در کرمان خبر داد و گفت: این پویش از اول ماه محرم ۱۴۰۱ مصادف با هشتم مرداد ماه آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

اجرای پویش ملی ایثار حسینی اهدای خون آگاهانه در کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان، ایرج شکوهی، مدیر کل انتقال خون استان کرمان از راه اندازی پویش ملی«ایثار حسینی، اهدای خون آگاهانه» همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در انتقال خون استان کرمان خبر داد.

وی ضمن دعوت از عموم مردم به ویژه جوانان برای اهدای خون بیان کرد: همانطور که در ایام محرم حضور جوانان در آیین‌های عزاداری پررنگ است، اهدای خون به بیماران را در اولویت نذورات خود قرار دهند و با اهدای خون خود نجات دهنده کسانی باشند که چشم انتظار قطرات حیات‌بخش خون هستند تا جانی دوباره یافته و به زندگی برگردند و خانواده ای را شاد کنند.

شکوهی گفت: با توجه به شروع موج جدید کرونا شاهد کاهش میزان اهدای خون بوده‌ایم و به همین دلیل نیاز به همراهی مردم نوع دوست استان به ویژه جوانان برای افزایش ظرفیت‌های ذخایر خون استان وجود دارد تا بتوانیم جواب‌گوی تامین خون بیماران به ویژه بیماران تالاسمی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه تمام دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان رعایت می شود، گفت: آماده خدمت‌رسانی به عاشقان امام حسین(ع) هستیم و تمام کسانی که شرایط اهدای خون را دارند با همراه داشتن کارت ملی می توانند با حضور در مراکز اهدای خون یاریگر ما در تامین خون سالم برای بیماران باشند.

مدیر کل انتقال خون استان کرمان در ادامه به اهمیت سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون نیز اشاره کرد و گفت: همانگونه که مردم برای دریافت بسیاری از خدمات غیر حضوری اقدام می‌کنند ،می‌توانند با مراجعه به سایت http://nobatdehi.ibto.ir تاریخ و ساعت حضور خود در مراکز انتقال خون سراسر استان را مشخص کرده و بر اساس همین پیش ثبت‌نام در زمان دلخواه برای اهدای خون مراجعه کنند.

گفتنی است، پویش ملی«ایثار حسینی، اهدای خون آگاهانه» از اول ماه محرم ۱۴۰۱ مصادف با هشتم مرداد ماه آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha