ضرورت استفاده از ظرفیت ماه محرم در تبیین فلسفه نهضت عاشورا
کد خبر: 4074677
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳

ضرورت استفاده از ظرفیت ماه محرم در تبیین فلسفه نهضت عاشورا

با بیان اینکه باید از ظرفیت عزاداری‌های ماه محرم برای تبیین فلسفه قیام عاشورا استفاده شود، گفت: اقامه عزای امام حسین (ع) باید منتهی به اقامه حق شود.

نهضت عاشورا

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و برگزاری گسترده مراسم‌های عزاداری در سطح استان زنجان و لزوم تامین امنیت در این برنامه‌ها، اظهار کرد: در ماه محرم اقدامات پلیس در تأمین نظم و امنیت جامعه قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت عزاداری‌های ماه محرم برای تبیین فلسفه قیام عاشورا استفاده شود، گفت: اقامه عزای امام حسین(ع) باید منتهی به اقامه حق شود.

این مسئول ادامه داد: اقامه عزای سید الشهداء(ع) اگر منتهی به اقامه حق نشود نشان‌دهنده آن است که نتوانسته‌ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، بنابراین باید اقامه عزا کنیم تا اقامه حق را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: ظرفیت بزرگی که انقلاب ما را محقق کرد و امام(ره) از این ظرفیت استفاده کرده و فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان گفت: باید برای استفاده مطلوب از این ظرفیت دست به دست هم داده و تمام نظام‌های حقیقی و حقوقی ما که در بستر حرکت سید‌الشهدا(ع) است را به سر منزل مقصود برسانیم.

وی افزود: هر چه عزاداری ما در بحث اشعار، مداحی‌ها، هیئت‌ها، سخنرانی‌ها و منبر منجر به اقامه حق شود ما توانستیم امتداد حرکت سید الشهدا(ع) را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha