نقشبندی کوچک مصر؛ از تقلید قاریان تا خلاقیت در ابتهال‌خوانی + فیلم
کد خبر: 4076224
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

نقشبندی کوچک مصر؛ از تقلید قاریان تا خلاقیت در ابتهال‌خوانی + فیلم

صالح الازهری، دانشجوی دانشگاه الازهر مصر به دلیل خلاقیت و ابتکار در ابتهال‌خوانی دینی به نقشبندی کوچک مشهور شده است.

صالح الازهری، دانشجوی الازهر و مبتهل مصری

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، صالح الازهری، جوان مصری به دلیل ابتکار و مهارت بالای خود در اجرای ابتهال دینی و همچنین تقلید از مشاهیر قرائت در مصر و خارج آن این روزها در شبکه‌های اجتماعی مصر سرشناس شده تا جایی که او را نقشبندی کوچک می‌خوانند.

او در گفت‌وگو با صدی البلد می‌گوید که در 15 سالگی حافظ قرآن کریم شده و سپس به قرائت قرآن کریم و ابتهال دینی روی آورده و در حین تحصیل در دانشکده مطالعات اسلامی و عربی دانشگاه الازهر قاهره به این مهم هم مشغول بوده است.

«من با ابتهال دینی روحیه می‌گیرم». این جمله را صالح الازهری برای بیان میزان علاقه و وابستگی خود به ابتهال دینی و خواندن سروده‌های دینی در مدح پیامبر بیان می‌کند و می‌گوید که پیشنهادهای وسوسه‌انگیز از سوی تهیه‌کنندگان برای خواندن سروده‌های غیردینی را رد و به مسیری که خود انتخاب کرده و والدینش تشویق کرده‌اند، ادامه می‌دهد.

صالح الازهری، دانشجوی قاری و مبتهل مصری

ویدئوهای ضبط شده از صالح الازهری در شبکه‌های اجتماعی میلیون‌ها بار بازدید داشته است. دوستان و هوادارانش او را به دلیل ادای خلاقانه و منحصر به فرد ابتهال‌های شیخ نقشبندی و بسیاری از مشاهیر ابتهال، نقشبندی کوچک می‌خوانند.

صالح الازهری که دائماً در تلاش است تا استعداد خود را برای مطالعه شکوفا کند، توضیح می‌دهد که در مدرسه ابتهال دینی هم مشغول تحصیل است تا همه چیز مربوط به مقامات صوتی و ادای صحیح در ابتهال و مدح را فراگیرد.

او همچنین می‌گوید که بیشترین قاریانی را که در قرائت قرآن از آنها تقلید می‌کند عبدالرحمن السديس، ماهر المعيقلي، ياسر الدوسري، إدريس أبكر، سعد الغامدي و ناصر القطامی هستند.

الازهری می‌گوید که در چند مسابقه ابتهال دینی در سطح مصر هم شرکت کرده و حائز رتبه شده است.

او در پایان گفت که آرزو دارد به یکی از مشاهیر دنیای قرائت و ابتهال دینی تبدیل شود و فضا برای شکوفایی استعدادهای جوانان در زمینه قرآنی بیش از پیش فراهم شود.

در ادامه ویدئویی از تلاوت صالح الازهری را مشاهده می‌کنید.

انتهای پیام
captcha