برگزاری نماز ظهر عاشورا توسط عاشقان حسینی در زنجان
کد خبر: 4076583
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰

برگزاری نماز ظهر عاشورا توسط عاشقان حسینی در زنجان

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه استان زنجان گفت: ۱۷ مردادماه، عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در استان زنجان به اقامه نماز ظهر عاشورا خواهند پرداخت.

برگزاری نماز ظهر عاشورا

حکمعلی اسماعیلی، رئیس ستاد اقامه نماز جمعه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به جزئیات برگزاری نماز ظهر عاشورا امسال، عنوان کرد: اقامه نماز ظهر عاشورا در شهر زنجان در محل میدان انقلاب و در سایر شهرهای توابع استان نیز در محل میادین اصلی شهر انجام خواهد شد.

وی افزود: نماز ظهر عاشورا در شهر زنجان توسط آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان اقامه خواهد شد و در شهرهای تابع استان نیز امام جماعت همان شهر اقامه نماز ظهر عاشورا را بر عهده خواهد داشت.

اسماعیلی با اشاره به نحوه قرارگیری آقایان و بانوان در نماز ظهر عاشورا، تصریح کرد: در شهر زنجان از میدان انقلاب به سمت امامزاده سید ابراهیم(ع)، محل اقامه نماز بانوان و از میدان به سمت پیاده‌راه سبزه‌میدان محل اقامه نماز آقایان خواهد بود. همچنین از میدان انقلاب به طرف خیابان سعدی وسط نیز به صورت تقسیم شده آقایان و بانوان به اقامه نماز خواهند پرداخت.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه استان زنجان با اشاره به همزمانی برپایی دسته عزاداری هیئت رزمندگان اسلام زنجان با نماز ظهر عاشورا، خاطرنشان کرد: به دلیل همزمانی دسته عزاداری هیئت رزمندگان اسلام و اقامه نماز ظهر عاشورا، قبل از اقامه نماز دسته به عزاداری خواهد پرداخت و سپس عزاداران برای اقامه نماز به نمازگزاران ملحق خواهند شد.

انتهای پیام
captcha