خلق 150 اثر عاشورایی در پانزدهمین سوگواره تجسمی «۷۲ بغض بوم»
کد خبر: 4076585
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

خلق 150 اثر عاشورایی در پانزدهمین سوگواره تجسمی «۷۲ بغض بوم»

رئیس حوزه هنری آذرباشرقی، گفت: ۱۵۰ اثر عاشورایی فاخر در قالب خط و نقش در پانزدهمین سوگواره تجسمی « ۷۲بغض بوم» خلق شد.

سوگواره تجسمی «۷۲ بغض بوم»، حوزه هنریبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، سید محمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذرباشرقی، امروز، 16 مردادماه، گفت: ۱۵۰ اثر عاشورایی فاخر در قالب خط و نقش در پانزدهمین سوگواره تجسمی « ۷۲بغض بوم» خلق شد.

وی افزود: سه گروه از هنرمندان تصویرسازی، نقاشی و خوش نویسی در این سوگواره حاضر شدند و در عرصه هنر عاشورایی به خلق آثار جدید پرداختند.

بلاغی ادامه داد: آثار خلق شده به نوعی سوگواری هنرمندان برای امام حسین (ع) است، حال و هوایی که برای عاشورا و به خصوص حضرت سیدالشهدا دارند در قالب هنر خود به نمایش گذاشتند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی، تاکید کرد: این سوگواره در رشته‌های نقاشی،‌ خوشنویسی، گرافیک و پوستر، تصویرسازی، نقاشی‌خط و با حضور جمعی از پیشکسوتان عرصه تجسمی و هنرمندان استانی و در جهت عرض ارادت هنرمندان تجسمی به ساحت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد.

وی گفت: رویکرد چنین برنامه‌هایی فرهنگ‌سازی در خصوص حماسه عظیم کربلا به زبان هنر و با پیوست مردمی در سطح جامعه بوده و بر همین اساس؛ هنرمندان رشته‌های مختلف تجسمی، علاوه بر ابراز عشق و ارادت خود به ساحت سید و سالارشهیدان و ۷۲تن از یاران باوفایش، با خلق آثاری فاخر، هرکدام از زاویه‌ای مفاهیم مرتبط با «حماسه کربلا و واقعه عاشورا» را به تصویر می‌کشند.

انتهای پیام
captcha