جسارت به ساحت قدسی قرآن کریم ثمره‌ای جز تنفر ندارد
کد خبر: 4077592
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷

جسارت به ساحت قدسی قرآن کریم ثمره‌ای جز تنفر ندارد

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: بدون شک جسارت به ساحت قدسی قرآن کریم، توهین به مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است و ثمره‌ای جز تنفر و نفرت‌پراکنی مذهبی ندارد.

اعرافی مدیر حوزه های علمیه

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای جسارت به قرآن کریم در هامبورگ آلمان را محکوم کرد. متن بیانیه به شرح زیر است.

«در ایام عزادار سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که نه تنها شیعیان بلکه همه آزادگان و ارادتمندان امام حسین(ع) از هر مذهب و دینی در جهان همپای عرشیان سوگوار شهادت آن حضرت و یاران باوفایش هستند، از سوی عده‌ای بسیار قلیل در اقدامی زشت و قبیح به ساحت قدسی قرآن کریم و اهل‌ بیت(ع) در شهر هامبورگ جسارت شد.

این اقدام در حالی رخ داد که احترام به مقدسات ادیان در همه جوامع و قوانین موضوعه امری قانونی و پذیرفته شده است و بدون شک چنین اقدامی که توهین به مقدسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است، ثمره‌ای جز تنفر و نفرت پراکنی مذهبی نخواهد داشت.

نقطه سیاه این اقدام شنیع که مسبوق به سابقه بوده این است که در نظارت و البته سکوت و بی‌تفاوتی پلیس رخ داده است.

متأسفانه سالیانی است که دستگاه‌های نظارتی و قضایی کشورهای غربی به اسم آزادی بیان، راه را برای توهین به مقدسات مسلمانان باز گذاشته و خیال توهین کنندگان را از هرگونه پیگیری و تعقیب قضایی راحت کرده‌اند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع که با تعالیم همه ادیان و فرهنگ مغایر است، از پلیس و نظام قضایی آلمان قویا می‌خواهد ضمن محکوم کردن این اقدام، جسارت کنندگان را تحت تعقیب قضایی قرار داده و راه را برای تکرار چنین اقداماتی برای همیشه مسدود کنند.»

انتهای پیام
captcha