برپایی روضه خانگی یکی از راه‌های جهاد تبیین است
کد خبر: 4077610
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

برپایی روضه خانگی یکی از راه‌های جهاد تبیین است

امام‌جمعه میاندوآب گفت: یکی از راه‌های جهاد تبیین، برپایی مجالس روضه خانگی است و باید از اکنون تا اربعین مجالس روضه خانگی را ترویج داد این مجالس باید به محلی برای تبیین احکام اسلامی و اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) تبدیل شود.

حمید حسن زاده امام جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده، امام‌جمعه میاندوآب ۲۱ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به اینکه محبت اباعبدالله الحسین(ع) جهان را در نوردیده است، اظهار کرد: دشمنان اسلام از گسترش فرهنگ عاشورا در هراس بوده و لذا به عزاداران حسینی در کشورهایی مانند نیجریه و بنگلادش حمله کرده و در آذربایجان محدودیت ایجاد می‌کنند.

وی افزود: دشمنان غافل از این هستند که خون اباعبدالله الحسین(ع) مانند چشمه‌ای است که جوشش آن از روز عاشورا شروع شده و تا قیامت ادامه خواهد داشت.

امام‌جمعه میاندوآب گفت: امروز مردم ایران اسلامی و مسلمانان دنیا تحت امر ولایت و با صدای رسا اعلام می کنند که «هیهات من‌الذله» و «لبیک یا حسین (ع)» شعار ما است.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان نابودی دین، اسلام و قرآن است، تصریح کرد: اینکه برخی افراد می‌گویند مذاکره کنیم در حقیقت هدف آنها این است که اسلام و دین و ولایت را کنار بگذاریم و آنها برجام‌های دیگر را دنبال خواهند کرد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه تنها راه نجات جامعه اسلامی در کل دنیا، مقاومت است، اظهار کرد: اگر در مقابل دشمنان عقب‌نشینی کنیم؛ آنها پیش‌روی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انحراف در عزاداری‌های سید و سالار شهیدان از دیگر اهداف و برنامه‌های دشمنان بوده است، افزود: دشمنان هیئت‌های عزاداری را نشانه گرفته و در برخی کشورها به هیئت‌های عزاداری نیز حمله کردند ولی در ایران اسلامی توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) توطئه های آنها خنثی شد.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده تصریح کرد: تنها راه نجات در برابر دشمنان مقاومت و قوی شدن است و باید قدرت نظامی و اقتصادی و سیاسی را در مقابل دشمنان تقویت کنیم و مقاومت تا نابودی فتنه و اهتزاز پرچم اسلام در دنیا ادامه خواهد داشت.

امام جمعه میاندوآب همچنین با بیان اینکه باید اشدا علی الکفار و رحما بینهم باشیم، افزود: مقاومت بدون اتحاد و همدلی امکانپذیر نیست و این اتحاد نیز باید حول محور ولایت باشد.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های جهاد تبیین، برپایی مجالس روضه خانگی است و باید از اکنون تا اربعین مجالس روضه خانگی را ترویج داد این مجالس باید به محلی برای تبیین احکام اسلامی و اهداف قیام اباعبدالله الحسین(ع) تبدیل شود.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده به روز جوان نیز اشاره کرد و افزود: بیش از ۹۰ درصد هیئتی‌ها جوانان بودند و امیدواریم مشکلات جوانان برطرف شود.

امام‌جمعه میاندوآب به روز بازگشت آزدگان به کشور نیز اشاره کرد و گفت: آزادگان برای آرامش و آزادی ما در بند اسارت دشمن گرفتار شدند و لذا باید قدردان این عزیزان و ایثارگران و شهدا باشیم.

وی همچنین از مردم در راستای برپایی مراسمات عزاداری در دهه اول محرم و نمایش شور و شعور حسینی و سفره‌های احسان و نذری در سطح شهر تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام
captcha