آزادگان دین خود را به انقلاب ادا کردند
کد خبر: 4078249
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

آزادگان دین خود را به انقلاب ادا کردند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: آزادگان سال‌های سخت زندان را برای اعتلای كشور و رضايت خداوند تحمل كرده و در زمان‌های اسارت دين خود را به اين انقلاب ادا كردند.

سلیمان رستمیان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز

به گزارش ایکنا از البرز، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز، در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز، 24 مردادماه در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: 26 مردادماه، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز و شجاع به میهن اسلامی یادآور روزی تاریخی و حماسه‌ساز در تقویم انقلاب اسلامی است که هرگز از اذهان پاک نخواهد شد.

وی افزود: 26 مردادماه روزی است که دلاورمردان کشور با تحمل سال‌ها سختی و شکنجه دشمن در مقابل بعثی‌های راست قامت ایستادند و از عزت و عظمت کشور جانانه دفاع کردند تا در تاریخ ماندگار شوند.

این مسئول بیان کرد: آزادگان سال‌های سخت زندان را برای اعتلای كشور و رضايت خداوند تحمل كرده و در زمان‌های اسارت دين خود را به اين انقلاب ادا كردند و امروز نيز به‌عنوان افتخارآفرینان نظام اسلامی در عرصه‌های گوناگون نقش‌آفرینی می‌کنند.

رستمیان با اشاره به اینکه آنچه موجب شد ما در جنگ نابرابر هشت ساله به پیروزی برسیم رشادت‌های جوانان در میدان های جنگ و مقاومت و ایستادگی آزادگان سربلند در اسارت بود که با تحمل سختی‌های بسیار با عزت و افتخار به میهن بازگشتند، گفت: 15 آزاده البرزی در دوران اسارت در زندان‌های رژیم بعثی شهید شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در ادامه تصریح کرد: به‌مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور، در همه شهرستان‌ها دیدار آزادگان با امامان جمعه، گردهمایی، ديدار و سركشی مسئولان با آزادگان در دستور كار بنياد شهيد قرار دارد.

وی گفت: برگزاری مراسم تجلیل و تکریم از آزادگان به همه دستگاه‌های اداری ابلاغ شده و آنها موظف هستند که در این روز از آزادگان شاغل در مجموعه‌شان تقدیر کنند. همچنین برای تجلیل از خانواده آزادگان متوفی که 107 نفر هستند همایشی تدارک دیده شده است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تبدیل وضعیت ایثارگران و فرزندان شهدا و جانبازان شاغل در دستگاه‌های اداری اشاره کرد و افزود: در استان البرز پنج هزار و 100 نفر مشمول این قانون شدند که تاکنون دو هزار و 621 نفر استخدام رسمی شدند و تعدادی در مرحله گزینش و احراز مدرک هستند.

رستمیان بیان کرد: علی‌رغم تأکید استاندار البرز و برگزاری جلسات متعدد برخی از دستگاه‌های اداری در اجرای این قانون اهمال می‌کنند و تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند که باید هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی همچنین به احداث موزه دفاع مقدس در البرز اشاره کرد و گفت: دو هزار و 200 اثر از شهدای البرزی جمع‌آوری شده که قرار است در این موزه ساماندهی شوند. در سفر هیئت دولت به استان اعتباری برای ساماندهی گلزار شهدا در نظر گرفته شد که بخشی از آن صرف ساخت این موزه می‌شود. همچنین طبق مصوبه شورای شهر کرج و شهرداری بنا شده بخشی از اعتبار این پروژه توسط آنها تأمین شود.

انتهای پیام
captcha