دوره تربیت «معلم سبک زندگی قرآنی» در خراسان شمالی رو به اتمام است
کد خبر: 4079289
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

دوره تربیت «معلم سبک زندگی قرآنی» در خراسان شمالی رو به اتمام است

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی گفت: دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی برای اولین بار در استان برگزار شد که این دوره رو به اتمام است.

سید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالیسید ناصر حسینی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه ثبت نام دوره تربیت معلم سبک زندگی قرآنی از آذرماه سال گذشته در خراسان شمالی آغاز شد، اظهار کرد: مدت اجرای طرح، ۱۵۰ ساعت آموزشی بود که ۱۰۲ ساعت به ‌صورت غیرحضوری و ۴۸ ساعت نیز به صورت حضوری با حضور 25 نفر از بانوان استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه یکی از اساتید این دوره حجت الاسلام دکتر محمد مهدی گرجیان از اساتید کشوری بودند، تأکید کرد: آزمون‌های این دوره نیز از 10 مرداد ماه شروع شد و تا 5 شهریور ادامه دارد که آزمون‌ها هم به صورت کتبی و هم شفاهی برگزار شده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی با بیان اینکه از تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان راز در این دوره شرکت کرده بودند، افزود: این دوره برای اولین بار در استان برای رفع کمبودهای استان در حوزه معلم سبک زندگی قرآنی برگزار شد.

وی اظهار کرد: دارا بودن گواهینامه قرائت قرآن کریم (سطح ۳) یا قبولی در آزمون‌های ورودی معادل، دارا بودن گواهینامه دوره آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم (سطح ۳) یا قبولی در آزمون‌های ورودی معادل پیش ‌نیاز شرکت در این دوره بود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی بیان کرد: قبول‌شدگان این دوره علاوه بر دریافت گواهینامه معتبر تربیت معلم سبک زندگی قرآنی از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم، مجاز به برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با سبک زندگی قرآنی در سراسر استان، از سوی اداره امور قرآنی استان خواهند بود.

انتهای پیام
captcha