لزوم توسعه سند گردشگری مذهبی زنجان
کد خبر: 4079365
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

لزوم توسعه سند گردشگری مذهبی زنجان

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سند توسعه گردشگری مذهبی زنجان توسعه یابد.

گردشگری مذهبی

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در خانه ملت، صبح امروز، ۲۹ مردادماه، در نشست بررسی مسائل و مشکلات امام‌زاده یعقوب صائین‌قلعه که در جوار این امامزاده برگزار شد، اظهار کرد: امام‌زاده یعقوب (ع) یکی از فضاهای عمومی تأثیرگذار در منطقه ابهر است که همیشه مورد توجه مردم بوده و ارزش‌های فرهنگی همچون آیین‌ها، عادات، سنت‌ها و خاطرات جمعی را در دل خود محفوظ داشته است.

وی با بیان اینکه امام‌زاده یعقوب (ع) صائین‌قلعه از ظرفیت‌های ارزنده برای توسعه گردشگری مذهبی در استان است، ادامه داد: وجود این امامزاده یکی از فرصت‌هایی است که اصولاً می‌تواند اشتغال‌ و ارزش‌افزوده پایدار را برای منطقه ایجاد کند.

شجاعی با تاکید بر ظرفیت‌شناسی دقیق مراکز گردشگری مذهبی، گفت: اگر مدیران اهتمام لازم را داشتند، با یک نگاه راهبردی متوجه ظرفیت‌های گردشگردی و مذهبی می‌شدند تا گنبد سلطانیه و امام‌زاده یعقوب (ع) اینگونه از نگاه‌ها مغفول نمی‌ماند.

وی با تاکید بر اینکه به جای اینکه امروز از مشکلات سخن بگوییم باید برای جذب حداکثری گردشگر تصمیم‌گیری می‌کردیم، متذکر شد: چطور می‌شود در کشورهای دیگر با امکانات حداقلی گردشگر جذب می‌شود اما ما نمی‌توانیم با این عقبه تاریخی فرهنگی، زیارتی برای گردشگران داخلی و خارجی برنامه‌ریزی کنیم و این همان ضعف مدیریتی است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه امامزاده یعقوب (ع) جایگاه ممتازی در تاریخ منطقه دارد و می‌توان با مخلوطی از برنامه‌های طبیعت‌گردی، فرهنگی، مذهبی و توریستی به لحاظ وضعیت خاص مکانی جذب گردشگر کرد، افزود: سند توسعه گردشگری مذهبی باید در منطقه توسعه یابد.

نماینده مردم ابهر، خرم‌دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، خواستار حمایت از بخش گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با صنعت گردشگری شد و افزود: گردشگری مذهبی در شهر صائین‌قلعه می‌تواند با استفاده از ظرفیت امامزاده یعقوب توسعه یابد و یکی از ظرفیت‌های قابل‌ توجه و البته مغفول مانده در جوار امامزاده یعقوب، ایجاد مراکز خدمات‌رسانی بهتر و کامل‌تر است که این خود می‌تواند باعث ایجاد اشتغال جوانان در این مکان مذهبی شود.

وی بیان کرد: گردشگری زیارتی، محور توسعه پایدار شهر صائین قلعه است و دستگاه‌های اجرایی استان وظیفه‌ دارند همه امکانات مورد نیاز را برای رونق یافتن بیش‌ از پیش این بخش فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha