مریوان؛ میزبان زوار اربعین حسینی
کد خبر: 4079388
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

مریوان؛ میزبان زوار اربعین حسینی

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کردستان با اشاره به میزبانی شهرستان مریوان از زوار اربعین حسینی گفت: امکان تردد پنج هزار نفری زوار از مرز مریوان برای شرکت در همایش اربعین حسینی فراهم شده است.

اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کردستان امروز، 29 مردادماه در نشست ساماندهی و هماهنگی میزبانی مرز باشماق برای ورود و خروج اربعین حسینی با اشاره به اینکه این رویداد بین‌المللی دو وجه سیاسی و معنوی دارد، اظهار کرد: جریان استکبار این‌ روزها از این راهپیمایی باشکوه واهمه دارد و ما به جهانیان این ندای اتحاد و محب اهل بیت بودن را نشان خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه میزبانی مریوان برای این رویداد بهترین بستر برای توسعه استان کردستان و شهر مریوان خواهد بود، افزود: باید به بهترین شکل ضمن میزبانی آبرومندانه؛ مریوان را به کل ایران معرفی کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری کردستان با تأکید بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در میزبانی از زوار اربعین حسینی بیان کرد: به طور قطع اگر سنگ بنای این رویداد محکم برداشته شود تبعات مثبت آن در آینده خود را بیشتر نمایان می‌کند.

حامدقادرزاده، معاون امور اقتصادی استاندار کردستان در این نشست با بیان اینکه مریوان می‌تواند میزبان خوبی برای زوار اربعین باشد، اظهار کرد: این میزبانی دارای برکات زیادی هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ مادی برای مردم شهرستان است.

وی با تأکید بر اهمیت هماهنگی‌ لازم برای حضور زوار حسینی افزود: پیشنهاد می‌کنم هماهنگی‌های لازم با زوار حسینی از طریق پیامک و شبکه رادیویی شهر مریوان صورت پذیرد.

اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان در این نشست با بیان اینکه خوشحالیم که مریوان میزبان این رویداد بزرگ و مهم معنوی است، اظهار کرد: بعد از انتخاب مریوان برای این مهم شش کارگروه زیربنایی، مشارکت‌های مردمی، فرهنگی، بهداشتی، گذرنامه و امنیتی در استان تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه پس از بازدیدهای مکرر نیازسنجی‌های لازم صورت گرفته است، افزود: خوشبختانه تمهیدات مورد نیاز به شکلی مناسبی توسط دستگاه‌های اجرایی مختلف صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان مریوان از پیش‌بینی فعال شدن ۱۲ گیت ورود و‌ خروج در سالن مسافربری مرز باشماق بیان کرد: در صورت نیاز تردد روزانه ۵ هزار زوار از این مرز فراهم شده است.

وی افزود: در بحث پارکینگ خودروها، اسکان مسافران، ایجاد موکب، آب، برق و... مشکل خاصی وجود ندارد و سعی بر این است با بهترین نحو این میزبانی صورت پذیرد.

ماموستا مصطفی شیرزادی، امام‌جمعه شهر مریوان با بیان اینکه قرآن کریم اهل بیت دو نفر از پیامبران را ستوده که یکی حضرت ابراهیم(ع) و دیگری حضرت رسول‌الله(ص) بوده است، یادآور شد: این موارد نشان می‌دهد محبت به اهل بیت(ع) برما واجب است ‌و مریوان آبرومندانه این میزبانی را انجام خواهد داد.

انتهای پیام
captcha