ضرورت حفظ مرجعیت خبری رسانه‌های داخلی در انعکاس اخبار
کد خبر: 4079536
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱

ضرورت حفظ مرجعیت خبری رسانه‌های داخلی در انعکاس اخبار

استاندار کرمان بر مرجعیت خبری رسانه‌های داخلی تأکید کرد و گفت: باید اول خودمان روایت اول باشیم تا کسی برای ما روایت‌سازی نکند و در این ارتباط باید خبر دقیق و صحیح را به دست آوریم.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان شامگاه، ۲۹ مردادماه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در باغ فتح‌آباد کرمان برگزار شد با تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد: از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که در مباحث مختلفی مانند کرونا عملکرد خوبی داشتند و اگر اصحاب رسانه در این ایام نبودند مردم آسیب بسیاری می‌دیدند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها همچنین در اتفاق اقتصادی دولت و اصلاح یارانه‌ها که اقدام شجاعانه دولت و به صلاح مردم و کشور بود کمک بسیاری در اطلاع‌رسانی، تبیین و اقناع افکار عمومی کردند که سبب همراهی مردم شد. در این امر نقش اول بر عهده مردم بود و رسانه‌ها نقش دوم را برعهده داشتند.

استاندار کرمان با بیان اینکه موضوع دیگری که رسانه‌های استان در آن خوش درخشیدند سیل اخیر بود که اطلاع‌رسانی رسانه‌ها تلفات را با توجه به حجم حادثه پایین آورد، به سفر رئیس جمهور به استان نیز اشاره کرد و گفت: امروز جنگ، جنگ رسانه است و دشمن به شدت در حال جنگ با ما است. روایت رسانه پیروزی و یا شکست را نشان می‌دهد و باید در این راه هوشمندی داشت، کار فاخر کرد و مراقب بود.

فداکار با تأکید براینکه باید مراقب هدف‌گذاری دشمن باشیم تا کار‌ها حاشیه پیدا نکند، گفت: خبرنگاران باید رسالت خبری خود را به خوبی انجام دهند و تنها به دنبال مچ‌گیری نباشند بلکه ایرادات و نقدها را منتقل کنند زیرا انتقادات مشفقانه و منصفانه کمتر توسط کسی رد می‌شود و قبول آن نقد نیز صعه صدر و شجاعت می‌خواهد که مدیران باید به آن توجه کنند. تمام اخبار و انتقادات را می‌بینم و جاهایی که ضروری است فوراً پیگیری می‌کنم.

وی بر مرجعیت خبری رسانه‌های داخلی تأکید کرد و با بیان اینکه اخبار را نباید اول از رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی و ... دریافت کرد، گفت: باید اول خودمان روایت اول باشیم تا کسی برای ما روایت سازی نکند و در این ارتباط باید خبر دقیق و صحیح را به دست آوریم.

استاندار کرمان خطاب به خبرنگاران گفت: یک طرف صدای مردم باشید و مشکلات را بگویید اما باید خدمات نیز بیان شود و اتفاقات گزارش شود زیرا این امر اثرگذاری کار را بیشتر می‌کند. امید آفرینی کرده و نا امیدی را در رسانه ترویج ندهید، زیرا همه ما درد مردم را داریم و اگر برای اعتلای کشور دلسوز هستیم از خود تحقیری‌ها جلوگیری کنیم.

وی بر به‌روز‌ رسانی آموزشی خبرنگاران تأکید کرد و با بیان اینکه لشکر اصلی جهادتبیین خبرنگاران هستند که اگر کمک نکنند کار ابتر می‌ماند، افزود: گاهی مردم موضوعات را نمی‌دانند و اگر به آن‌ها توضیح داده شود می‌پذیرند.

استاندار کرمان برای کمک به راه‌اندازی موزه مطبوعات اعلام آمادگی کرد و با اشاره به اینکه تنها رسانه فقط صدا و سیما نیست بلکه رسانه‌های دیگر نیز مورد توجه هستند و پیگیری می‌شوند، گفت: برای صحت اخبار تهیه شده باید یک حد قرار داده شود و از صحت آن اطلاع پیدا کرده و سپس منتشر شود.

انتهای پیام
captcha